Épülettervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

PARKOLÓHÁZ TANULMÁNYTERV BUDAPEST FERIHEGY

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:PARKOLÓHÁZ TANULMÁNYTERV BUDAPEST FERIHEGY

Technikai adatok:

Szintek száma: pince + földszint + 2 parkolószint

Beépített alapterület:

I. ütem: 13.531 m2

II. ütem: 10.710 m2

Összes alapterület: 85.285 m2

Parkoló összesen: 3.291 db

Szolgáltatások:

- Építészet

- Szerkezettervezés

- Épületgépészet

- Elektromos munka

- Út- és forgalom tervezés

PARKOLÓHÁZ TANULMÁNYTERV BUDAPEST FERIHEGY

A Budapest Ferihegy 2. terminál közúti előterén a hamarosan átadásra kerülő 2B felvételi épület üzembe lépésével a jelenlegi térszíni parkoló kapacitása már nem elegendő. A forgalmi számítások szerint a repülőtér teljes kiépítésekor mintegy 3600 parkolóhely szükséges, ami több lépcsős, ütemezett kiépítéssel valósítható meg.

A jelenlegi térszíni parkoló helyén létesül a parkolóház két tömbben, a felvételi épületekkel gyalogos aluljárókkal összekötve.

A parkolóház alatt biztosított a távlati metró-vasúti megközelítés lehetősége is, ahonnan az utasok többszintű aluljáró rendszeren keresztül érik el a felvételi épületeket, mozgójárdák és lépcsők, valamint liftek közbeiktatásával.

A parkoló belső közlekedése egyenes, teljes szintemelkedésű rámpákon keresztül zajlik, közlekedési rendje egyirányú, keresztezésmentes és a nagy álláshely számra tekintettel nagyon tiszta és egyszerűen átlátható.

Aktualitások

Korszerű betonelemek anyagtudományi fejlesztése

Kedvezményezett neve:
UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Konzorciumvezető)
FERROBETON Dunaújvárosi Beton- és Vasbetonelem-gyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaság Anchor
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (Konzorciumi tag)

Projekt címe: „Korszerű betonelemek anyagtudományi fejlesztése”

A támogatás összege: 681.749.827, - Ft

A támogatás mértéke: 65,18%

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print