Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:KHVM Autópálya Igazgatóság
Év:1994
Árbevétel:
A szakasz hossza: 14,5 km
Tervezési sebesség: 100 km/h
Nagyobb műtárgyak:
Dulácska völgyhíd: 180 fm
Közös vasúti-közúti hidak:
Nagytétényi és Dózsa Gy. út: 235 fm
6 sz. főút: 90 fm
Földmunka: 2,7 millió m3 - Ebből sziklamunka: 260.000 m3
Burkolatfelületek: 321.000 m2
- Talajmechanika
- Geodézia
- Előzetes tanulmányok
- Gazdasági (hatékonysági) vizsgálatok
- Környezeti hatástanulmány
- Műszaki specifikációk
- Tender dokumentáció
Az ütemezetten megvalósuló Budapest körül autópálya-gyűrű M1 autópálya és a 6. sz. főút közötti szakasza a Dunántúl két autópályáját (M1 és M7), illetve a 6. sz., 70. sz. és a 100. sz. főutakat köti össze, miközben kapcsolatot ad a főváros dél-budai (Budatétény, Nagytétény) és a főváros közeli (Törökbálint, Diósd) területeihez. Elsőként 2x2 sávos autóút épül meg 18,5 m koronaszélességgel. E délnyugati szakasz, csatlakozva a Duna hidakat is magába foglaló déli szakaszhoz, a legterheltebb forgalmi irányból vonja ki Budapest sűrűn beépített területeiről az átmenő forgalmat, főként a nagy-arányú (kelet-nyugati irányú) teherforgalmat. A gondosan kialakított vonalvezetés eredménye, hogy a beépített területen áthaladva csak 148 épületet, ezen belül 36 lakóházat kellett lebontani. A környezetvédelem érdekében készült el 8,2 km hosszúságú zajárnyékoló fal és 300 m-en – erdő-telepítéssel kombináltan létesített – zajárnyékoló töltés terve is. Az előkészítő tervezési munkák több mint tíz évig tartottak. Az elfogadott engedélyezési terv elkészítéséig számos műszaki megoldási változat született, s a lakosság bevonása, aktív közreműködése is megvalósult.