Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M0 AUTÓÚT DÉL-NYUGATI SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KHVM Autópálya Igazgatóság

Év:1994

Árbevétel:

Letöltés:M0 AUTÓÚT DÉL-NYUGATI SZAKASZA

Technikai adatok:

A szakasz hossza: 14,5 km

Tervezési sebesség: 100 km/h

Nagyobb műtárgyak:

Dulácska völgyhíd: 180 fm

Közös vasúti-közúti hidak:

Nagytétényi és Dózsa Gy. út: 235 fm

6 sz. főút: 90 fm

Földmunka: 2,7 millió m3 - Ebből sziklamunka: 260.000 m3

Burkolatfelületek: 321.000 m2

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Előzetes tanulmányok

- Gazdasági (hatékonysági) vizsgálatok

- Környezeti hatástanulmány

- Műszaki specifikációk

- Tender dokumentáció

M0 AUTÓÚT DÉL-NYUGATI SZAKASZA

Az ütemezetten megvalósuló Budapest körül autópálya-gyűrű M1 autópálya és a 6. sz. főút közötti szakasza a Dunántúl két autópályáját (M1 és M7), illetve a 6. sz., 70. sz. és a 100. sz. főutakat köti össze, miközben kapcsolatot ad a főváros dél-budai (Budatétény, Nagytétény) és a főváros közeli (Törökbálint, Diósd) területeihez. Elsőként 2x2 sávos autóút épül meg 18,5 m koronaszélességgel. E délnyugati szakasz, csatlakozva a Duna hidakat is magába foglaló déli szakaszhoz, a legterheltebb forgalmi irányból vonja ki Budapest sűrűn beépített területeiről az átmenő forgalmat, főként a nagy-arányú (kelet-nyugati irányú) teherforgalmat. A gondosan kialakított vonalvezetés eredménye, hogy a beépített területen áthaladva csak 148 épületet, ezen belül 36 lakóházat kellett lebontani. A környezetvédelem érdekében készült el 8,2 km hosszúságú zajárnyékoló fal és 300 m-en – erdő-telepítéssel kombináltan létesített – zajárnyékoló töltés terve is. Az előkészítő tervezési munkák több mint tíz évig tartottak. Az elfogadott engedélyezési terv elkészítéséig számos műszaki megoldási változat született, s a lakosság bevonása, aktív közreműködése is megvalósult.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print