Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:KHVM Budapesti Közúti Igazgatóság
Év:1998
Árbevétel:
A szakasz hossza: 36,65 km
Tervezési sebesség: 100 km/h
Különszintű csomópont: 10 db
- Talajmechanika
- Geodézia
- Előzetes tanulmányok
- Gazdasági (hatékonysági) vizsgálatok
- Környezetvédelmi vizsgálatok
- Engedélyezési terv
- Építési terv
A 2. sz. főút igen jelentős eleme a magyar úthálózatnak, nemzetközi szerepe is nagy, mint az E77 sz. út része az európai úthálózatnak.
Az elmúlt mintegy 20 év alatt számos tanulmány-terv és vizsgálat készült a 2. sz. főút belterületi szakaszainak kiváltására. 1990-től ismét napirendre került a 2. sz. főút településeket elkerülő, új nyomvonalon való kiépítésének előkészítése, amelynek célja a települések mentesítése az átmenő forgalom káros környezeti hatásaitól és a biztonságos, gyors, megfelelő színvonalú közúti kapcsolat biztosítása. A nagytávlatban autóúttá fejleszthető, jelenleg kétsávos főútként megépülő elkerülő nyomvonal három építési ütemben valósult meg. Az első ütem-ben a Sződi különszintű forgalmi csomóponttól (21112. j. úttól) Vác elkerülése épült ki, amelyhez kapcsolódik a 12. sz. főút új bekötése is.
Második ütemben Dunakeszi és Göd elkerülő szakaszának kivitelezésére került sor, melyből a 18,2 km-től a Dunakeszi különszintű csomópontig (2101. j. út) terjedő szakaszon már négy sáv épült meg.
A harmadik ütemben a 2. sz. főút budapesti bekötésével zárult a településeket elkerülő nyomvonal.