Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

4. számú kutatási jelentés – újabb kísérleti vizsgálatok

2014 szeptember 19.

Cégünk tárgyszerinti K+F fejlesztési projektje befejezéséhez közeledik, amelynek kapcsán az eddigi kutatási eredmények felhasználásával elkészíthetővé váltak azok a zárókisérletek, amelyeket a kutatási tervünk utolsó szakaszának fontos és látványos állomását jelentették.

Projekt utolsó szakaszában 2014. július 11-én a FERROBETON Zrt. dunaújvárosi üzemében kísérleti úton vizsgáltuk két tartószerkezetet. A projekcéloknak megfelelően az egyik szerkezet már az eddigi kutatási eredmények felhasználásával , szerkezeti könnyűbetonból készült. A vizsgálat az előfeszített tartóvég viselkedésének és annak a feszültségeloszlásának a meghatározására irányult.

A tartóvégek Liapor-adalékanyagú betonkeverékét és a próbakockákat a szilárdsági és fagyállósági vizsgálatokhoz a FERROBETON munkatársai készítették a BME Építőmérnöki Kar Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszékének a közreműködésével, 2014. július 1-én.

A könnyűbeton tartóvégek FPT- 45 típusú gerendavégek voltak, melyek vizsgálatát összehasonlításképp normálbeton anyagú gerendavégen is végrehajtottuk.

A könnyűbeton tartóvég anyagminősége: LC 50/55 volt.
A normálbeton tartóvég anyagminősége: C 50/60 volt.

A tartóvégeket az FTP tartók maximális pászmaszámával gyártották le, és 10 napos korban vizsgáltuk a dunaújvárosi laboratóriumokban.

A tartóvégek feszültségeloszlásának a vizsgálatához a BME Építőmérnöki Kar Hidak és Szerkezetek Tanszékének munkatársai a betonfelületekre előzetesen nyúlásmérő-bélyegeket ragasztottak. A tartóvégek feszültségeloszlását – a nyúlásmérő-bélyegek számítógépre rögzített adatai alapján - a BME Építőmérnöki Kar Hidak és Szerkezetek Tanszéke értékelte.
A próbakockák későbbi szilárdsági és fagyállósági vizsgálatait a BME Építőmérnöki Kar Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszékének munkatársai végezték el.
Az elvégzett vizsgálatok segítségével az előfeszített tartóvégekben minden eddiginél részletesebb módon sikerült megfigyelni a pászmák viselkedését a lehorgonyzás környezetében. A projekt lezárására kiértékeljük a most kapott eredményeket, amelyek segítségével meghatározhatóak lesznek további projektek jövőbeni fejlesztési célfeladatai is.

3. kép: Nyúlásmérő bélyegek a könnyűbetonból készült FPT- 45 típusú gerenda tartóvégen

4. kép: Nyúlásmérő bélyegek a normálbetonból készült FPT- 45 típusú gerenda tartóvégen

5.kép: A tartóvég anyagával megegyező könnyűbeton próbakocka 10 napos korban eltörve

 

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print