Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

K+F projekt befejezése - Sajtóközlemény

2012 október 12.

Sikeresen befejeződött az Uvaterv Zrt. aktuális innovációs eredményeinek hasznosítása című pályázat végrehajtása. A projekt az Új Széchenyi Terv Közép – Magyarországi Operatív Program keretében (KMOP-1.1.4-11/B-2011-0131) az Európai Unió vissza nem térítendő támogatásával valósult meg.

Innovációs eredmények hasznosítása az UVATERV Zrt-nél az Európai Unió támogatásával

A projekt teljes költsége meghaladta a 38 millió forintot, amelyből 25 millió forint vissza nem térintendő támogatás volt. A projekt végrehajtása közel egy évig tartott és a cég 20 munkatársa vett benne részt.

Jelen fejlesztési munka a társaságnál a korábban kifejlesztett FI-150–es hídgerenda tartócsalád alkalmazhatóságának kiterjesztését célozta meg, három új területen.

Először vizsgálatokat végeztünk a frissen elkészült hídgerenda, első 100 nap alatti alakváltozásának viselkedésével kapcsolatban, amelynek eredménye a minőségbiztosítási eljárás során fog segítséget nyújtani a gerenda beépítése előtt a gyártelepi átadás-átvétel alkalmával.

A második fázisban a hídgerendák speciális területen történő beépíthetőségére készült technológiai eljárás, amelynek során daruzásra alkalmatlan, nagy magasságokban való beépíthetőséget sikerült megoldanunk, hídfők felöli betolásos módszerrel.

Végezetül megvizsgáltuk a gerenda megfelelőségét az orosz szabványok szerint, ami alapján immáron a gerendacsalád FÁK országok piacán való terjeszthetőségét értük el.

Az elvégzett fejlesztési projekt várhatóan jelentősen növeli a termék alkalmazhatóságát és ezáltal tervezésből adódódó bevételeinket is.

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print