Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A CGS Autopath program értékelése

2018 november 20.

A CGS Autopath rövid leírása:

A CGS Autopath útcsatlakozások, kapubehajtók, egyéb létesítmények járhatósági vizsgálatára létrehozott szoftver, mellyel vízszintes, és magassági vizsgálatokat is készíthetünk, akár ütközés érzékeléssel. Ezek grafikus megjelenítésén túl az üldözőgörbékre vonatkozó, a geometriai adatokat tartalmazó elemzést is készíthetünk.

Előnyök:

                    Üldözőgörbés vizsgálat                                  Jármű oldalnézet és az elemzés eredménye

  • egyszerűen kezelhetőség, ergonómia
  •  járműpark sokszínűsége, testreszabhatósága, folyamatos frissítése és bővülése

Jármű paramétereinek szerkesztési lehetőségei

  • a járművek nyomvonalának megadásánál több opció közül is választhatunk (easy drive, vonalláncok, kézi irányítás), az adott feladat igényeit figyelembe véve
  • a megadott nyomvonalak dinamikusan szerkeszthetők

Nyomvonal dinamikus szerkesztése

  • ütközés érzékelés, mely során a problémás szakaszok kiemelve láthatók

Ütközés érzékelés

Hátrányok:

  • a kirajzolt üldözőgörbék, keréknyomok, sraffok további felhasználása nehézkes, az alkalmazásban megadható fóliabeállítás nem mindig marad meg
  • manuális irányítás során a program jelentősen lelassul, sok esetben lefagy, „erős” hardverrel rendelkező gépeken is. (Feltehetően szoftver-hardver optimalizációs hiányosságok miatt)
  • bár a jármű katalógus évről-évre bővül, célravezetőnek találnánk felvenni a kapcsolatot a nagyobb közösségi közlekedési vállalatok (Volán, BKK, stb.) műszaki osztályával egyeztetni, azok mértékadó járműveinek paramétereiről, majd ezekkel bővíteni a katalógust.
  • Érdemesnek tartanánk a jármű katalógust egyéb nagyméretű (pl.: mezőgazdasági) járművekkel is bővíteni.



Összegzés:

Véleményünk szerint CGS AutoPath program, funkciót tekintve (kis optimalizálást követően) kiválóan megállja a helyét, annak ergonómiai felépítése példaértékű. A felhasználói igények alapján bővített jármű katalógus kialakításával (és folytonos frissítésével) a program közel tökéletesen lesz képes célját betölteni.

 

 

Print

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

A CGS Autopath program értékelése

A CGS Autopath rövid leírása:

A CGS Autopath útcsatlakozások, kapubehajtók, egyéb létesítmények járhatósági vizsgálatára létrehozott szoftver, mellyel vízszintes, és magassági vizsgálatokat is készíthetünk, akár ütközés érzékeléssel. Ezek grafikus megjelenítésén túl az üldözőgörbékre vonatkozó, a geometriai adatokat tartalmazó elemzést is készíthetünk.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print