Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

2018 december 03.

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

A kutatás – fejlesztési projekt célja olyan új, nagy teljesítőképességű, előre gyártott, előfeszített, nagyszilárdságú normálbeton és szerkezeti könnyűbeton tartórendszer típuscsalád kifejlesztése, mely a meglévő előnyök megtartása mellett lehetővé teszi, ill. biztosítja
a) a felhajlított pászmavezetés miatt a tartóelemek meglévőeknél hatékonyabb teherviselését (erőtani hatékonyság-növelését);

  • b) szokásos közúti alkalmazás esetén az egy híd-felszerkezetben szükséges hídgerenda-szám csökkentését;
  • c) a híd-felszerkezet típus kiterjesztését nagyobb terhelésű vasúti alkalmazások irányába;
  • d) speciális, nagy terhelésű magasépítési szerkezetekben való alkalmazás lehetőségét;
  • e) a hídgerendák tartósságának növelését az eddig alkalmazott, tartósságot fokozó kiegészítő anyagok szerepének csökkentése mellett;
  • f) a mobil gyártósor révén az építéshelyszíni elemgyártást, ezáltal a szállítás költségek jelentős csökkenését.


A hazai előregyártásban eddig nem alkalmazott részben felhajlított pászmavezetés kedvező erőtani előnyökkel jár (tartóvég kedvezőbb erőjátéka, felhasadás kockázatának csökkenése, kedvezőbb nyírási teherviselés, a külső terhekből származó igénybevételekhez jobban igazodó erőjáték), melynek kihasználása erőtani teljesítőképesség-növekedést eredményez.
A felhajlított pászmavezetéssel kombinált szerkezeti könnyűbeton hídgerenda nemzetközi vonatkozásban is abszolút újdonságot jelent.

A projektben előirányzott speciális ipari alkalmazás célja elsősorban az üzemi előregyártás összes technológiai előnyét megőrző olyan mobil gyártósor kifejlesztése, mely eltérő építéshelyszínekre is megbízhatóan telepíthető és azonos minőségű gyártást tesz lehetővé. Ezzel egy adott projekt esetén a nehézkes késztermékszállítást az alapanyagok építéshelyszínre szállítása váltja fel, mely csökkenti a költségeket.


Az UVATERV Zrt. a kutatás-fejlesztési projektbe bevonja a BME Építőanyagok és Magasépítés Tanszék, valamint a BME Hidak és Szerkezetek Tanszék szakértőit.
Az egyes résztvevők feladatai:
BME Építőanyagok és Magasépítés Tanszék:

  • Anyagtani kutatások a szükséges tulajdonságokkal rendelkező nagy teljesítőképességű szerkezeti könnyűbeton előállítására
  • A hosszú távú tartósságot biztosító tulajdonságok célvizsgálatai


BME Hidak és Szerkezetek Tanszék szakértői:

  • Feszítőpászma-csoport és a beton közötti tapadási feszültség-relatív elmozdulás összefüggés meghatározása szerkezeti könnyűbeton esetén
  • Prototípus gyártmányok vizsgálata, próbaterhelése


Minden egyes feladat végén az eredményeket összesítik, kutatási jelentés készül.
A statikai tervdokumentációt, a gyártmányterveket és a hatósági engedélyeztetést az UVATERV Zrt. készíti alvállalkozók közreműködésével.
Az UVATERV tervezési segédletet dolgoz ki tartócsaládonként. (FN és FK típusok 6-6 féle / 0,9-1,2-1,5-1,6-1,8-2,0 m/ magasságára)

A projekt befejezésének határideje: 2019. december 31.

Print

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

A CGS Autopath program értékelése

A CGS Autopath rövid leírása:

A CGS Autopath útcsatlakozások, kapubehajtók, egyéb létesítmények járhatósági vizsgálatára létrehozott szoftver, mellyel vízszintes, és magassági vizsgálatokat is készíthetünk, akár ütközés érzékeléssel. Ezek grafikus megjelenítésén túl az üldözőgörbékre vonatkozó, a geometriai adatokat tartalmazó elemzést is készíthetünk.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print