Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

Látogatás a világ legnagyobb kábelhídjánál

2012 július 19.

Az APEC csúcs 2012 évi fórumának helyszíne, Vlagyivosztokhoz közeli Russzkij-szigeten lesz.
A rendezés megfelelő színvonalú lebonyolítása érdekében számos létesítményt építettek, mint például a világ jelenleg legnagyobb kábel hídját.
Az elkészült híd a Keleti Boszporusz-szoroson vezet Vlagyivosztokból a szigetre.

A Russzkij-sziget eddig a rajta telepített ágyújáról volt híres, míg mostantól a világ egyik legnagyobb akváriumának és a Távol-Keleti Állami Egyetem új korpuszainak fog otthont adni.
Ezek a fejlesztések gyökeres fordulatot hoznak a 98 km2 területű sziget életében az eddigi távoltartási szerepből egy látogatókat és diákokat csábító szerepváltás nem titkolt szándékával.
Az ehhez szükséges innovációk mértékével csak abból az erőfeszítésből is képet kaphatunk, ha itt csak felsoroljuk a sziget megközelítéséhez a repülőtérről milyen újonnan megépülő műszaki létesítményeknek kellett elkészülniük. Új autóút, amelyből közel 10 km-es szakasz az Amur öböl mellet vezetett felüljáró, a városon átvezető 737 m nyílású "kis" kábelhíd és maga a 3100 m hosszúságú átkelőhely a világon egyedülálló műszaki paraméterekkel.

Az unikális méreteket a kábelhíd 1104 m-es medernyílása, az 580m hosszúságú leghosszabb kábel és a vízszint feletti 70m-es magasság jelenti.
Az építkezés 2008 szeptemberében kezdődött és 2012 júliusában adták át a forgalomnak. Oroszországról lévén szó a kontinentális időjárás viszontagságait sem lehet figyelmen kívül hagyni, ami télen -36C és nyáron +36C fok között változik. További nehézséget jelentett a téli időszakban a majdnem 70 cm-es jégvastagság illetve az álladó erős szél, amely gyakran eléri a 130 Km/h sebességet is.
Ennek az egyedi szerkezetnek a megépítése különleges gépeket, anyagokat igényelt. A 320 egységnyi "spectehnika", ahogy ezt errefelé nevezik egy egész hadseregnyi de a 40 és 20 t teherbírású Kroll toronydaruk, a pilonok építésénél alkalmazták 340 m-es magasságig, illetve az orosz gyártmányú 400 t teherbírású Derrick-daru a medernyílás építéséhez és az 1350 t teherbírású Liebherr daru alkalmazásával is ritkán találkozni.

A pilonok építését mesterséges szigetek létesítésével valósították meg. Az alapozáshoz 120 db/pilon 2 m átmérőjű fúrt cölöpöket alkalmaztak átlagban 46 m mélységig de a geológiai viszonyok függvényében egészen a 77 m-es mélység elérésére is szükség volt. Minden egyes pilon alapozásához közel 20 ezer m3 betont és 3000 t acélt használtak. Maga a pilon építése csúszózsaluzással és több mint 20 ezer m3 beton felhasználásával történt
A híd vasbeton főtartója folytatólagos feszített monolit szerkezet 21 ezer m3. A feszítést 300-370 t közötti erővel végezték. A mederszerkezet hegesztett acélszerkezet 103 panelból áll, egyenként 12 m hosszúságú és 26 m széles. 23 ezer t a teljes súlya. Az egyes panelek szerelése a mesterséges szigeteken történt, majd 76m magasságra az orosz GLONASS navigációs rendszer segítségével emelték be. A 20. szekciótól már párosával 24 m hosszú elemeket emeltek a munka gyorsítása érdekében.
A kábelek 13-85 közötti korrózióvédett kötegekből állnak, az alkalmazott kábelek összsúlya 3720 t és 54 km hosszúságú. A kábelek külső védelme dekorációs célok (az orosz nemzeti színek) mellett fontos szerepe van az eső és a szél keltett vibráció elleni védelemben is. A kábelek tartósságát legalább 100 évre tervezték.
A hídszerkezetet a moszkvai székhelyű SK Most Csoport kivitelezte.

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print