Projektjeink

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

2. számú kutatási jelentés – laboratóriumi eredmények

2014 április 11.

A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló projektünk 2. szakaszának elvégzése során, könnyűbetonokkal kapcsolatos laboratóriumi kísérleteket végeztettünk a BME-en.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszéke a laboratóriumi vizsgálatok keretein belül több adalékanyaggal vizsgálta a könnyűbetonok szilárdsági jellemzőit és a szilárdulás ütemét.

A laboratóriumban a következő méréseket végezték el:

- frissbeton vizsgálatok (frissbeton testsűrűség és konzisztencia terülés méréssel)
- testsűrűség (törési és kiszárított állapotban)
- nyomószilárdság (1 napos, 2 napos, 28 napos)
- hajlító-húzószilárdság (1 napos, 2 napos, 28 napos)
- vegyes tárolás hatása
- szilárdulási ütem

Továbbá egy kiválasztott összetételnél a következő vizsgálatokat végezzük el:

- frissbeton tulajdonságok (frissbeton testsűrűség és konzisztencia terülés méréssel)
- testsűrűség, víztartalom
- nyomószilárdság (1 napos, 2 napos, 28 napos) kocka és henger próbatesten
- hajlító-húzószilárdság (1 napos, 2 napos, 28 napos) hasábon és gerendán
- hasító-húzószilárdság (28 napos)
- szilárdulási ütem
- rugalmassági modulus (nyomó)
- fagy- és sózásállóság, fagyhámlás
- betonacél tapadása
- kopásállóság
- vízzáróság
- zsugorodás.

A környezetvédelmi megfontolások okán, mindenképpen igény volt az ipari melléktermékek és hulladékok hasznosítására ezért két összetételnél kohósalak felhasználására került sor.
Kohósalak, mint adalékanyag szilárdságának felmérése során a következő érdekes eredményeket kaptuk:

  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}
  • {#NAME}

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print