Aktualitások

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

3. számú kutatási jelentés – szerkezeti laboratóriumi vizsgálatok

2014 szeptember 19.

A jelenleg elkészült harmadik részjelentés a korábbi kísérletek alapján javasolt betonösszetétel további – a tartósság szempontjából fontos – vizsgálatainak eredményeit tartalmazza.

Az ajánlott betonkeverék-összetételeknél részletes kloridmigrációs, vízzárósági és fagyállósági vizsgálatokat végzett a BME Építőmérnöki Kar Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszéke.
A próbatesteken ellenőrzésképp a frissbeton tulajdonságokat, nyomó-, hajlító-húzószilárdságokat is vizsgálták.
A fagyállóság vizsgálatánál a fagy- és olvasztósó-állóságot vizsgálták különböző tárolási körülmények esetére, valamint fagyhámlás vizsgálatok is készültek.

A betonacél, illetve a feszítőpászmák és huzalok tapadását a különböző összetételű könnyűbetonban a BME Építőmérnöki Kar Hidak és Szerkezetek Tanszéke vizsgálta laboratóriumukban.

A próbatestekhez speciális sablonokat készítettek, melyekben egyszerre két-két próbatest készült.

A „Zwick/Roell Z 400” típusú húzógépen készült vizsgálatok eredményeit a géphez csatlakozó számítógép rögzítette, az erő-elmozdulást a teher növekedésével változó határértékű diagramokon lehetett követni.

A pászmás, huzalos próbatestek tapadását 1 és 2 napos korban is megvizsgálták (a törő- és hasítószilárdság egyidejű ellenőrzésével együtt), hogy az előregyártott vasbeton gerendáknál meg lehessen határozni a legkorábbi feszítés időpontját.

A tartóssági vizsgálatokat és a tapadásos együttdolgozás vizsgálatát is kétféle duzzasztott agyagkavics adalékanyaggal (Liapor HD 7N és Liapor 9) készült könnyűbeton próbatesteken végezték el.

A kihúzás-vizsgálatoknál megvizsgálták a durva kohósalak adalékanyaggal készült próbatestek szilárdsági és tapadási tulajdonságait is.

A többféle összetételű könnyűbeton próbatesteken készült vizsgálatokat összehasonlításképp ugyanolyan méretű normálbeton próbatesteken is elvégezték.

Az UVATERV Zrt. próbaszámítást készített 37 m nyílású, 9,4 m kocsipálya-szélességű előregyártott, könnyűbeton hídgerendákból álló hídszerkezetre. Megvizsgálta a hídgerendák igénybevételeit, alakváltozásait a kísérletekben a különböző adalék-összetétel esetén kapott szilárdsági jellemzők figyelembe vételével, valamint a készülő „Tervezési Segédlet”-ben szereplő adatok számításba vételével.

 

1.kép: Műanyag cső-bevonat a betonacél bizonyos szakaszának a tapadásmentesítéséhez a próbatest speciális sablonjában

2.kép: Liapor-adalékanyagú ø12,5 pászmás próbatest húzása

Print

Aktualitások

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Technológiák és tevékenységek bemutatása a Debreceni Egyetemen.

2017. november 26-27.-én Stenzel Sándor kollégánk, eleget téve a Debreceni Egyetem Műszaki Kar, Építőipari Intézet, Építőmérnök Tanszékének megtisztelő felkérésére, két napon keresztül tartott szakmai előadásokat és műszaki gyakorlatokat a patinás intézményben.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print