Technológiai tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

GANZ-HUNSLET FESTŐÜZEM

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Ganz Hunslet

Év:1994

Árbevétel:

Letöltés:GANZ-HUNSLET FESTŐÜZEM

Technikai adatok:

- Meglévő 15. sz. épület alapterület: 2830 m2 belmagasság: 7,0 m

- Új épületek: csarnoképület, egy traktus kétszintes

"A" változat: 4 hajós 2040 m2 6-7,5 m bm

"B" változat: 3 hajós 1615 m2 6-7,6 m bm

"C" változat: 5 hajós 2605 m2 6-7,5 m bm

Szolgáltatások:

Műszaki fejlesztési tanulmányterv készítés a meglévő festőüzem rekonstrukciójával, új épületek komplex tervezésével, az alkalmazott festéstechnológia műszaki fejlesztésével

GANZ-HUNSLET FESTŐÜZEM

A Ganz Hunslet gyártási problémái a vasúti kocsik, forgóvázak, alkatrészek felületvédelme körén belül két területen jelentkeztek:

- egyrészt az alkalmazott felületvédelmi technológiák, technológiai berendezések, eszközök, valamint a meglévő létesítmények műszaki állapota, színvonala

- másrészt a felületvédelmi technológiák alkalmazására rendelkezésre álló létesítmények kapacitása, átbocsátóképessége.

A festőüzem rekonstrukciójára három változat készült, valamennyi azonos technológiai koncepció alapján, melynek fontosabb jellemzői:

- A gyártást a jövőben is többféle, egymástól eltérő felépítésű bevonatrendszer jellemzi, de a vizes bázisú bevonatrendszerek aránya növekszik.

- Az alkatrészek festése elkülönített műhelyben történik.

- A porképződéssel járó munkák és a festési munkák elválasztásra kerülnek.

- Forgóvázak festésére külön festő-szárító fülke létesül.

- Festékraktárak és előkészítő helyiségek egymástól elválasztásra kerülnek.

- Korszerű környezetbarát új festéstechnológiák kerülnek alkalmazásra.

- Vasúti kocsik külső-belső felületeinek zsírtalanítása, alapozása, vastag bevonat szórása - a meglévő kettő mellett - egy harmadik új száraz leválasztású festő-szárító fülkében történik.

- A meglévő épületbe a nem oldószeres, poros műhelyek (szemcseszóró fülkék) kerülnek.

A meglévő 15-ös épület rekonstrukciója mellett létesülő új épületek boxos álláshely elrendezésűek, melyeket a meglévő tolópad szolgál ki, és az épület variánsokba kittelő-előkészítő álláshelyek, portalanító állás, végkikészítő állások és száraz rendszerű festő szárító fülkék, valamint az alkatrész festő és kiszolgáló helyiségek kerülnek.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print