Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A CALCUTTAI METRO India

Vissza

Helyszín:

Megbízó:HINDUSTAN CONSTRUCTION CO., BOMBAY METROPOLITAN TRANSPORT PROJECT (WEST BENGAL)

Év:1982

Árbevétel:

Letöltés:A CALCUTTAI METRO India

Technikai adatok:

Teljes hossz 22.3 km
Állomások 21 (15 felszín alatti, 1 felszíni 5 emelt szintű)
Nyomtáv 1676 mm (5 ft 6 in), Indiai széles nyomtáv
Járművek 8 kocsiból álló vonatok
Vontatási áram 750 V DC. (harmadik sin)
Követési idő 7 perc csúcsidőben és 10–15 perc csúcsidőn kívül
Automatikus jegyellenőrzési és utas ellenőrzési rendszer mágneses kódolású jegyekkel

 

UVATERV tervezési tevékenysége:

 

Jellemző adatok:

A tervezett alagutak hosszai:
IV/B szakasz a Shyam Bazar állomás után 2 x 750 m
III/B szakasz Belgachia állomás előtt 2 x 350 m
Az alagutak mélysége: 12-16 m
Az alagutak külső átmérője: 5.50 m
Az alagút falazat vastagsága: 20 cm
Az alagút falazat típusa: félig merev gyűrűkből épített egy héjazatú falazat, mely 7 db. ragasztott tüskével merevített csuklós előregyártott vasbeton blokkból áll

Szolgáltatások:

- Az alagút falazat és a túlnyomásos munkatér tervezése
- A pajzshajtásos alagútépítés tervezése
- Az alagút falazat építésének betanításában való részvétel
- A falazati elemek helyszíni gyártásában való részvétel
- Az építés tervezői ellenőrzése

A CALCUTTAI METRO India

Az alagút, amelyet réselt aknákból kézi fejtésű pajzsos módszerrel fúrtak két irányban, a folyami delta fiatal üledékes rétegeiben helyezkedik el. A maradó alakváltozásért felelős puha agyagos talajjal és finom homokkal jellemezhető helyi talajviszonyok miatt az alagúthossz körülbelül 90%-án az eredetileg csuklós vasbeton fal gyűrűknek epoxy gyantával ragasztott csatlakozással adtak merevséget. Az alagutakat sűrített levegő által biztosított védelem mellett fúrták, többszintes lakóépületek, szennyvízcsatornák és egy vasútállomás alatt. A Budapesten alkalmazott vasbeton alagútfalazat rendszert (amelyet 1979-ben EURO PREFAB aranyéremmel tüntettek ki) adaptálták az indiai talajviszonyokhoz és technikai adottságokhoz. A teljesen képzetlen munkaerőt lépésről lépésre oktatták az alagútépítési szakértelemre. A tervezőcsapat időszakos helyszíni jelenléte hasznosnak bizonyult a kivitelezés során felmerült nehézségek leküzdésében.

Az UVATERV magyar partnerei:

NIKEX (külkereskedelem)
KÉV-METRÓ (alagútépítés)
BVM (falazati elemek gyártása)

A tervezés ideje: 1978 és 1982
Az építés ideje: 1979-1986

 

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print