Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A CALCUTTAI METRO India

Vissza

Helyszín:

Megbízó:HINDUSTAN CONSTRUCTION CO., BOMBAY METROPOLITAN TRANSPORT PROJECT (WEST BENGAL)

Év:1982

Árbevétel:

Letöltés:A CALCUTTAI METRO India

Technikai adatok:

Teljes hossz 22.3 km
Állomások 21 (15 felszín alatti, 1 felszíni 5 emelt szintű)
Nyomtáv 1676 mm (5 ft 6 in), Indiai széles nyomtáv
Járművek 8 kocsiból álló vonatok
Vontatási áram 750 V DC. (harmadik sin)
Követési idő 7 perc csúcsidőben és 10–15 perc csúcsidőn kívül
Automatikus jegyellenőrzési és utas ellenőrzési rendszer mágneses kódolású jegyekkel

 

UVATERV tervezési tevékenysége:

 

Jellemző adatok:

A tervezett alagutak hosszai:
IV/B szakasz a Shyam Bazar állomás után 2 x 750 m
III/B szakasz Belgachia állomás előtt 2 x 350 m
Az alagutak mélysége: 12-16 m
Az alagutak külső átmérője: 5.50 m
Az alagút falazat vastagsága: 20 cm
Az alagút falazat típusa: félig merev gyűrűkből épített egy héjazatú falazat, mely 7 db. ragasztott tüskével merevített csuklós előregyártott vasbeton blokkból áll

Szolgáltatások:

- Az alagút falazat és a túlnyomásos munkatér tervezése
- A pajzshajtásos alagútépítés tervezése
- Az alagút falazat építésének betanításában való részvétel
- A falazati elemek helyszíni gyártásában való részvétel
- Az építés tervezői ellenőrzése

A CALCUTTAI METRO India

Az alagút, amelyet réselt aknákból kézi fejtésű pajzsos módszerrel fúrtak két irányban, a folyami delta fiatal üledékes rétegeiben helyezkedik el. A maradó alakváltozásért felelős puha agyagos talajjal és finom homokkal jellemezhető helyi talajviszonyok miatt az alagúthossz körülbelül 90%-án az eredetileg csuklós vasbeton fal gyűrűknek epoxy gyantával ragasztott csatlakozással adtak merevséget. Az alagutakat sűrített levegő által biztosított védelem mellett fúrták, többszintes lakóépületek, szennyvízcsatornák és egy vasútállomás alatt. A Budapesten alkalmazott vasbeton alagútfalazat rendszert (amelyet 1979-ben EURO PREFAB aranyéremmel tüntettek ki) adaptálták az indiai talajviszonyokhoz és technikai adottságokhoz. A teljesen képzetlen munkaerőt lépésről lépésre oktatták az alagútépítési szakértelemre. A tervezőcsapat időszakos helyszíni jelenléte hasznosnak bizonyult a kivitelezés során felmerült nehézségek leküzdésében.

Az UVATERV magyar partnerei:

NIKEX (külkereskedelem)
KÉV-METRÓ (alagútépítés)
BVM (falazati elemek gyártása)

A tervezés ideje: 1978 és 1982
Az építés ideje: 1979-1986

 

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print