Metró- és alagúttervezés
Helyszín:
Megbízó:MÁV Szombathelyi Igazgatóság a MÁVTI útján
Év:1997
Árbevétel:
Az alagút teljes hossza: 375 m
Nyitott építés hossza: 45 + 39 m
Zárt építés hossza: 291 m
Az alagút szelvénye:egyvágányú vasúti alagútszelvény
Kiépítési sebesség: 160 km/óra
Maximális kőzettakarás: 12 m
Kitörési szelvény területe 74 m2
Szabad alagút szelvény területe 45 m2
Az alagút vonalvezetése:vízszintes: R = 2.300 m ívmagassági: 12 %o
- Tanulmányterv
- Engedélyezési terv
- Tenderterv
A Balla hegyi alagút a MÁV épülő Zalaegerszeg-országhatár vasútvonalának 325+85 és 329+60 hektométer szelvényei között helyezkedik el, és így része a Magyarország és Szlovénia közötti vasúti kapcsolatnak.
Az alagút a Rába és a Kerka folyók üledékeit harántolja. A főtében és az alagút feletti takarórétegben közepesen kemény agyagrétegek, a magban és az alagút talpán kavicsos, homokos rétegek találhatók. Az alagút mentén nyomás alatti talajvíz nem, de rétegvizek találhatóak.
A geotechnikai adottságoknak megfelelően az alagút falazata kéthéjazatú. A külső alagútfalazat lövellt beton technológiával készül, az alagútszelvény részekben való fejtésének megfelelő ütemekben.A belső falazat zsaluzókocsi mögé beépített vasbeton szerkezet. A két falazat közé vízszigetelés épül be.
Az alagút oldalfala mentén 25 m-ként felváltva a jobb és bal oldalon beálló fülkék vannak. Az alagút portálja a terület topográfiájába simuló ferde elliptikus kimetsződésű.