Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A MAGYAR-SZLOVÉN VASÚTVONAL BALLA HEGYI ALAGÚTJA NAGYRÁKOS

Vissza

Helyszín:

Megbízó:MÁV Szombathelyi Igazgatóság a MÁVTI útján

Év:1997

Árbevétel:

Letöltés:A MAGYAR-SZLOVÉN VASÚTVONAL BALLA HEGYI ALAGÚTJA NAGYRÁKOS

Technikai adatok:

Az alagút teljes hossza: 375 m

Nyitott építés hossza: 45 + 39 m

Zárt építés hossza: 291 m

Az alagút szelvénye:egyvágányú vasúti alagútszelvény

Kiépítési sebesség: 160 km/óra

Maximális kőzettakarás: 12 m

Kitörési szelvény területe 74 m2

Szabad alagút szelvény területe 45 m2

Az alagút vonalvezetése:vízszintes: R = 2.300 m ívmagassági: 12 %o

Szolgáltatások:

- Tanulmányterv

- Engedélyezési terv

- Tenderterv

A MAGYAR-SZLOVÉN VASÚTVONAL BALLA HEGYI ALAGÚTJA NAGYRÁKOS

A Balla hegyi alagút a MÁV épülő Zalaegerszeg-országhatár vasútvonalának 325+85 és 329+60 hektométer szelvényei között helyezkedik el, és így része a Magyarország és Szlovénia közötti vasúti kapcsolatnak.

Az alagút a Rába és a Kerka folyók üledékeit harántolja. A főtében és az alagút feletti takarórétegben közepesen kemény agyagrétegek, a magban és az alagút talpán kavicsos, homokos rétegek találhatók. Az alagút mentén nyomás alatti talajvíz nem, de rétegvizek találhatóak.

A geotechnikai adottságoknak megfelelően az alagút falazata kéthéjazatú. A külső alagútfalazat lövellt beton technológiával készül, az alagútszelvény részekben való fejtésének megfelelő ütemekben.A belső falazat zsaluzókocsi mögé beépített vasbeton szerkezet. A két falazat közé vízszigetelés épül be.

Az alagút oldalfala mentén 25 m-ként felváltva a jobb és bal oldalon beálló fülkék vannak. Az alagút portálja a terület topográfiájába simuló ferde elliptikus kimetsződésű.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print