Épülettervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

2A UTASFORGALMI ÉPÜLET BUDAPEST, FERIHEGY

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1984

Árbevétel:

Letöltés:2A UTASFORGALMI ÉPÜLET BUDAPEST, FERIHEGY

Technikai adatok:

Szintek száma: 3 illetve 4

Kapacitás 1000 utas/óra

Szolgáltatások:

- Építészet

- Belsőépítészet

- Szerkezettervezés

- Épületgépészet

- Villamosság

- Út- és forgalomtervezés

- Közműtervezés

2A UTASFORGALMI ÉPÜLET BUDAPEST, FERIHEGY

Az új 2. jelű utasforgalmi terminál a pályarendszer súlypontjába kerül. Végső kiépítésében három modulból áll majd, az első ütemben az első modulja készült el. Kapacitása 1000 utas/óra. Az épülethez hat repülőgép-álláshely kapcsolódik. A szintben különválasztott érkezési, illetve indulási forgalomnak megfelelően a forgalmi épület előtt kétszintes közúti előtér készült. A terminál első 2A jelű modulja a főépületből, a két szárnyépületből és az ezeket összekötő nyaktagokból áll. A főépület háromszintes, a szárnyépületek és a nyaktagok négyszintesek. Az induló utasok számára 20 utaskezelő pult, 16 útlevélkezelő fülke, négy biztonsági ellenőrzőegység létesült. A tranzitváróban nyolc indítóbox van. Az épületközeli repülőgép-álláshelyekre utashídon jut az utas.

Az érkezési váróból az utasok a 12 útlevélellenőrző hely egyikén az érkezési csomagkiadó térbe, majd csomagjaik átvétele után a tíz vámellenőrző hely valamelyikén keresztül az érkezési csarnokba jutnak. Az indulási csarnok galériáján utaskiszolgáló üzletek, söröző, büfé, eszpresszó és a kilátóterasz kijárata található. A szárnyépületekben kaptak helyet a különféle szolgálatok

Aktualitások

Korszerű betonelemek anyagtudományi fejlesztése

Kedvezményezett neve:
UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Konzorciumvezető)
FERROBETON Dunaújvárosi Beton- és Vasbetonelem-gyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaság Anchor
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (Konzorciumi tag)

Projekt címe: „Korszerű betonelemek anyagtudományi fejlesztése”

A támogatás összege: 681.749.827, - Ft

A támogatás mértéke: 65,18%

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print