Alapozás és mélyépítési szerkezetek

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:MAHART Hajójavító Üzem

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

Technikai adatok:

Max. sólyázható hajóhossz: 120 m

Sólyatér lejtése: 1:8

Sólyakocsik tengelytávolsága: 8,4 m

Sólyakocsik száma: 8+4

Max. sólyázható hajótömeg: 1.000 tonna

Sólyakocsi pályák hossza: 90 m

Szolgáltatások:

Műszaki fejlesztési tanulmányterv készítés, a sólyázási technológia módosításával, fejlesztésével, a sólyatér vízben lévő és parti alépítményeinek átépítésével.

MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

A MAHART Újpesti Hajójavító üzem sólyatere, az ott meglévő sólyatéri berendezések, rendszerek műszaki állapota és az alkalmazott sólyázási technológia nem felel meg a jelen és a jövőben várható hajótípusok műszaki igényeinek (max. hajóhossz, teherbírás), valamint az elvégzendő műszaki feladatokhoz. Így a sólyatér tervezett bővítése összekapcsolódott a meglévő műszaki rendszerek fejlesztésével, cseréjével. A folyami hajók javítására szolgáló sólyatér bővítése során az alábbi feladatok megoldására került sor:

- A tervezett állapot lehetővé teszi a régi és az új sólyatér külön-külön történő, illetve együttes használatát.

- A meglévő sólyatéren lévő 8 sólyakocsi, illetve csörlőberendezés 4 új csörlővel és sólyakocsi pályával bővül.

- A partra húzott hajótestek leemelése a sólyakocsikról - a korábban alkalmazott emelőasztalok helyett - pontszerű alátámasztást biztosító, teljesen felújított hidraulika rendszer illetve hidraulikus munkahengerek segítségével történik.

- A bővítési területen a terheléseknek megfelelő cölöpalapokra helyezett vb. gerendarendszer képezi a teherhordó alépítményt mind a víz alatti, mind a parti területen.

- A sólyakocsik pályaszerkezete 48,5 rendszerű sín GEO leerősítéssel 50 cm széles vasbetongerendákra helyezve.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print