Alapozás és mélyépítési szerkezetek

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:MAHART Hajójavító Üzem

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

Technikai adatok:

Max. sólyázható hajóhossz: 120 m

Sólyatér lejtése: 1:8

Sólyakocsik tengelytávolsága: 8,4 m

Sólyakocsik száma: 8+4

Max. sólyázható hajótömeg: 1.000 tonna

Sólyakocsi pályák hossza: 90 m

Szolgáltatások:

Műszaki fejlesztési tanulmányterv készítés, a sólyázási technológia módosításával, fejlesztésével, a sólyatér vízben lévő és parti alépítményeinek átépítésével.

MAHART ÚJPESTI HAJÓJAVÍTÓ ÜZEM SÓLYATÉR BŐVÍTÉSE

A MAHART Újpesti Hajójavító üzem sólyatere, az ott meglévő sólyatéri berendezések, rendszerek műszaki állapota és az alkalmazott sólyázási technológia nem felel meg a jelen és a jövőben várható hajótípusok műszaki igényeinek (max. hajóhossz, teherbírás), valamint az elvégzendő műszaki feladatokhoz. Így a sólyatér tervezett bővítése összekapcsolódott a meglévő műszaki rendszerek fejlesztésével, cseréjével. A folyami hajók javítására szolgáló sólyatér bővítése során az alábbi feladatok megoldására került sor:

- A tervezett állapot lehetővé teszi a régi és az új sólyatér külön-külön történő, illetve együttes használatát.

- A meglévő sólyatéren lévő 8 sólyakocsi, illetve csörlőberendezés 4 új csörlővel és sólyakocsi pályával bővül.

- A partra húzott hajótestek leemelése a sólyakocsikról - a korábban alkalmazott emelőasztalok helyett - pontszerű alátámasztást biztosító, teljesen felújított hidraulika rendszer illetve hidraulikus munkahengerek segítségével történik.

- A bővítési területen a terheléseknek megfelelő cölöpalapokra helyezett vb. gerendarendszer képezi a teherhordó alépítményt mind a víz alatti, mind a parti területen.

- A sólyakocsik pályaszerkezete 48,5 rendszerű sín GEO leerősítéssel 50 cm széles vasbetongerendákra helyezve.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print