Híd- és szerkezettervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.; Magyar Hídépítő; Konzorcium

Év:2002

Árbevétel:

Letöltés:M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

Technikai adatok:

A híd teljes hossza: 917m( a 80 m +3x120 m + 80 m támaszközű ortotróppályalemezes acélszekrénytartós mederhíddal együtt, melynek felszerkezetét a PONT-TERV tervezte)

Ártéri hidak támaszközei: 3 x 65,5 m

A híd szélessége: 2,95 m + 10,0 m + 1,05 m.

Szolgáltatások:

- tender-kiírás készítése

- engedélyezési tervek készítése

- kiviteli tervek készítése

- tervezői művezetés

- megvalósulási tervek, kezelési utasítás készítése

M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

A híd szerkezete: mindkét ártéren vasbeton-lemezzel együttdolgozó acélszekrénytartós híd, a mederhíd két végéhez csatlakoztatva.

A híd újszerűségei:

- a vasbeton pályalemez újszerű kialakítása és méretezési módja lehetővé tette a munka-és időigényes támaszmozgatások teljes elhagyását

- a gerinclemezek és a fenéklemez hosszirányú U bordái nem kapcsolódnak a 4 m–enként elhelyezkedő kereszt-tartókhoz (megfelelőségét végeselem számítás és 1:1 arányú kísérletek igazolták)

- az acélszerkezet helyszíni összeszereléséhez daruval egyben áthelyezhető; és külön alapozást nem igénylő; ideiglenes alátámasztásokat alkalmaztak.

Ezeket a REM 500 típusú, NDK-ból származó provizórium-alátámasztásokból összeállított jármokat más hidak építésénél is felhasználták.

Aktualitások

Az alkotás jövője

        2019. április 11.-én került megrendezésre a Varinex Zrt. „Az alkotás jövője” elnevezésű workshop-ja, mely hazánk legnagyobb 3D nyomtatási kapacitással bíró digitális gyárába kalauzolt el. A szakmai eseményen Cégünket Groma Levente irodavezető helyettes és Stenzel Sándor főmunkatárs képviselte.
 

Bővebben

Felmérés a város(ok) felett

A Magyar Légimentők 7 bázisukról évente átlagosan 2400 esetben végeznek mentési feladatokat, leginkább súlyos baleseteknél, kritikus ellátási szituációkban.

Bővebben

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

A Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program VEKOP-2.1.1.-15 kódszámú „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati felhívásra az UVATERV Zrt. a „Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése” címmel beadott megvalósítandó projektje 2018-ban támogatást nyert.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print