Híd- és szerkezettervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.; Magyar Hídépítő; Konzorcium

Év:2002

Árbevétel:

Letöltés:M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

Technikai adatok:

A híd teljes hossza: 917m( a 80 m +3x120 m + 80 m támaszközű ortotróppályalemezes acélszekrénytartós mederhíddal együtt, melynek felszerkezetét a PONT-TERV tervezte)

Ártéri hidak támaszközei: 3 x 65,5 m

A híd szélessége: 2,95 m + 10,0 m + 1,05 m.

Szolgáltatások:

- tender-kiírás készítése

- engedélyezési tervek készítése

- kiviteli tervek készítése

- tervezői művezetés

- megvalósulási tervek, kezelési utasítás készítése

M9 AUTÓÚT SZEKSZÁRDI (SZT. LÁSZLÓ) DUNA - HÍD

A híd szerkezete: mindkét ártéren vasbeton-lemezzel együttdolgozó acélszekrénytartós híd, a mederhíd két végéhez csatlakoztatva.

A híd újszerűségei:

- a vasbeton pályalemez újszerű kialakítása és méretezési módja lehetővé tette a munka-és időigényes támaszmozgatások teljes elhagyását

- a gerinclemezek és a fenéklemez hosszirányú U bordái nem kapcsolódnak a 4 m–enként elhelyezkedő kereszt-tartókhoz (megfelelőségét végeselem számítás és 1:1 arányú kísérletek igazolták)

- az acélszerkezet helyszíni összeszereléséhez daruval egyben áthelyezhető; és külön alapozást nem igénylő; ideiglenes alátámasztásokat alkalmaztak.

Ezeket a REM 500 típusú, NDK-ból származó provizórium-alátámasztásokból összeállított jármokat más hidak építésénél is felhasználták.

Aktualitások

Tervezéstől a megvalósulásig

Cégünk különböző szakági irodái tervezték a Mogyoród és Fót megközelítését szolgáló új M3 autópálya csomópontot.

Bővebben

X. Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás Debrecenben

2019. május 23-24.-én, immár tízedik alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás. A rendezvénynek hagyományosan a Debreceni Egyetem ad otthont.

Bővebben

Az alkotás jövője

        2019. április 11.-én került megrendezésre a Varinex Zrt. „Az alkotás jövője” elnevezésű workshop-ja, mely hazánk legnagyobb 3D nyomtatási kapacitással bíró digitális gyárába kalauzolt el. A szakmai eseményen Cégünket Groma Levente irodavezető helyettes és Stenzel Sándor főmunkatárs képviselte.
 

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print