Híd- és szerkezettervezés
Helyszín:
Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.; Magyar Hídépítő; Konzorcium
Év:2002
Árbevétel:
A híd teljes hossza: 917m( a 80 m +3x120 m + 80 m támaszközű ortotróppályalemezes acélszekrénytartós mederhíddal együtt, melynek felszerkezetét a PONT-TERV tervezte)
Ártéri hidak támaszközei: 3 x 65,5 m
A híd szélessége: 2,95 m + 10,0 m + 1,05 m.
- tender-kiírás készítése
- engedélyezési tervek készítése
- kiviteli tervek készítése
- tervezői művezetés
- megvalósulási tervek, kezelési utasítás készítése
A híd szerkezete: mindkét ártéren vasbeton-lemezzel együttdolgozó acélszekrénytartós híd, a mederhíd két végéhez csatlakoztatva.
A híd újszerűségei:
- a vasbeton pályalemez újszerű kialakítása és méretezési módja lehetővé tette a munka-és időigényes támaszmozgatások teljes elhagyását
- a gerinclemezek és a fenéklemez hosszirányú U bordái nem kapcsolódnak a 4 m–enként elhelyezkedő kereszt-tartókhoz (megfelelőségét végeselem számítás és 1:1 arányú kísérletek igazolták)
- az acélszerkezet helyszíni összeszereléséhez daruval egyben áthelyezhető; és külön alapozást nem igénylő; ideiglenes alátámasztásokat alkalmaztak.
Ezeket a REM 500 típusú, NDK-ból származó provizórium-alátámasztásokból összeállított jármokat más hidak építésénél is felhasználták.