Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A TRIPOLI METRÓHÁLÓZAT

Vissza

Helyszín:

Megbízó:RAILROAD PROJECT EXECUTION AND MANAGEMENT BOARD P.O. Box: 82376 Swani Street Tripoli Libya

Év:2009

Árbevétel:

Letöltés:A TRIPOLI METRÓHÁLÓZAT

Technikai adatok:

 

Szolgáltatások:

A TRIPOLI METRÓHÁLÓZAT

A líbiai főváros, Tripoli tömegközlekedésének gerincét képező metróhálózatra vonatkozólag máig két tervdokumentációt készített el UVATERV:
- az 1980-as években, a „Corrected final study of the Tripoli Metro” című tanulmányt
- a 2007-2008 években a fenti tanulmány felülvizsgált, „Revised Study of the Tripoli Metro” című változatát. Ez az eredeti tanulmány aktualizált dokumentációja, mely az elmúlt évek legújabb műszaki, szervezési és üzemviteli eredményeit vette figyelembe.
A felülvizsgált Tripoli metró hálózatot jellemző fő műszaki paraméterek az alábbiak:
- Metróvonalak száma: 3
- A metro vonalak üzemi hosszai: (mély / felszíni / emelt szintű)

o   „A” vonal (zöld) : 29,60 km /0,0 km /0,0 km
o   „B” vonal (piros): 32,87 km /14,53 km /4,88 km
o   „C” vonal (kék) : 22,33 km /0,0 km /0,0 km

- A teljes hálózat üzemi hossza: 104,21 km
- A hálózat teljes hossza beleértve az összekötő és üzemi alagutakat: ~106 km
- Állomások száma: (mély / felszíni / emelt szintű)

o   „A” vonal: 22/0/0
o   „B” vonal: 23/3/5
o   „C” vonal: 19/0/0

- Állomások száma összesen: 72
- Járműtelepek száma: 4 (vonalanként egy és egy központi járműtelep)
- Járműpark a végső kiépítésben: 70 db. légkondícionált egyterű vonat, melyek egyenként 4 db. 20 m-es kocsiból állnak
- A legrövidebb követési idő: 3,5 perc
- Vonatforgalom rendszere: automatikus vonat ellenőrzés (ATC), végső kiépítésben vezető nélküli üzemmel.
- Üzemi technológia: helyi (állomási), vonali és központi (hálózati) felügyeleti szintekre szervezett biztonsági, forgalmi, áramellátási és műszaki diszpécser rendszer
- Elektronikus felügyeleti és adatfeldolgozási rendszer (SCADA = Supervisory Control and Data Acquisition).
- Utasforgalom: számítógépes felügyelettel működő chip-kártyás be és kiléptetési rendszer (zárt peronos üzem). Közlekedés mozgólépcsőkkel és liftekkel. Teljes körű, többoldalú utas információs rendszer (látható, hallható és mechanikusan érzékelhető)
- Utas biztonság: magas szintű megelőzés (peronfalak alkalmazása), és a balesetek következményeinek hatékony csökkentése.
- Tűzvédelem: több szintű védelmi rendszer működtetése (megelőzés, érzékelés, jelzés, kiürítés és oltás) A legújabb fejlesztésű technológiák alkalmazása, pl. vízköddel oltó berendezések, és nagy kapacitású hő és füstelszívó rendszerek.
- Áramellátás: 750 V egyenáramú vontatási áramellátás, alsó tapogatású harmadik sínes vételezéssel, és 3x400/230V váltóáramú segédüzemi ellátással. A 0.4kV fogyasztók nagy része diesel vagy akkumulátoros tartalékkal rendelkezik.
- Hírközlés: a hálózat a modern hírközlési rendszerek összes elemével rendelkezik, különös tekintettel az alábbiakra:

o   Vasútüzemi adatátviteli rendszere
o   Központi telefon rendszer és adatátviteli technika
o   Diszpécser telefon rendszer
o   Rádió telefon rendszer
o   Központi órahálózat
o   Segélyhívó rendszer (állomás és jármű)
o   Közönségtájékoztatási rendszer (állomás és jármű)
o   Zárt láncú (ipari) TV rendszer
o   Szöveges utas tájékoztatási rendszer (változtatható üzeneteket megjelenítő táblák)

- Vasút jelző és biztosító berendezések: a jelző és a vonatvezérlő (vonatbefolyásoló) rendszer három berendezés csoportot foglal magába:

o   Elektronikus ill. számítástechnikai eszközökkel megvalósított biztosítóberendezés
o   A biztosítóberendezéssel szorosan együttműködő vonatbefolyásolás ATC (ATO/ATP) alrendszerekkel. (Automatic Train Operator/Automatic Train Protection)
o   A rendszer kezelői felülete ATS (Automatic Train Superviser), irányító központja, mely mind a biztosítóberendezésre, mind pedig a vonatbefolyásolásra beavatkozással bír, automata ill. manuális üzemmódokon.

- Szellőztetés és légkondicionálás

o   Főszellőzési rendszer hő és füstelvezetésre méretezve, téli/nyári, valamint hő és füstelvezetési üzemmódban működtethetően.
o   Az állomások önálló szellőztető rendszere, peronfalakkal elválasztva a vonalalagutak légterétől. Az állomások és a vonatok teljes légkondicionálása.
o   A vonalalagutakból és az állomásokból a keletkező üzemi hő elvezetése az állomási helyszínre telepített központi folyadékhűtőkkel.

- Vízellátás, vízelvezetés

o   Vízellátás a városi hálózatról
o   Vízelvezetés a városi kommunális szennyvíz hálózatba
o   Tűzvédelem tűzcsapokkal és vízköddel oltó rendszerekkel

- Kapcsolódó felszíni közlekedési rendszerek:

o   Kiterjedt autóbusz hálózat, a metró megvalósítási fázisaihoz illeszkedően
o   P+R parkolási rendszer, biztosítva a kedvező átszállást az egyéni és a metróközlekedés között
o   Közvetlen átszállási kapcsolat az épülő vasútvonalhoz a jövendő vasúti főpályaudvarnál
o   Közvetlen átszállási kapcsolat a légi forgalomra a nemzetközi repülőtér összes jövendő terminálján

- Környezetvédelem

A metróhálózat kiépítése és üzemeltetése megfelel a legszigorúbb követelményeknek az alábbi területeken:

o   Talaj, talajvíz, levegő és zajszennyezés
o   Szilárd hulladékok kezelése és homok elleni védelem
o   Az élővilág és az épített környezet védelme

 

Az építtető képviselője: Eng. Abdullah Yousef Elmiladi, (Director of metro project)
Az építtető képviselőjének telefonszáma: +218-91-313-99-33

 

Az International Railway Journal-ban megjelent cikk a projektről:


(Tripoli előrehalad a metró tervezésében.
A magyar konzultáns UVATERV befejezte a líbiai főváros Tripoli metróhálózata közel 15
évvel ezelőtt elkészített tanulmányának felülvizsgálatát. A felülvizsgált terv 104 km hosszú
hálózat építését tartalmazza. Ajánlatkérés megindítása várható hamarosan 41 km-re a piros
vonalon, amely a repülőtértől északra a belvárosba halad majd, mielőtt keletre fordul Tajura
irányába. Mellék ága a város tervezett központi pályaudvarához vezet. A 27 állomásos vonal
22 km-e föld alatt, 14 km-e a felszínen, és 5 km-e hídon lesz.)

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print