Metró- és alagúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A BUDAPESTI METRÓHÁLÓZAT Budapest üzemelő metróvonalai

Vissza

Helyszín:BUDAPEST

Megbízó:BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA FŐPOLGÁRMESTERI HIVATAL 1052 Budapest, Városház u. 9-11

Év:2010

Árbevétel:

Letöltés:A BUDAPESTI METRÓHÁLÓZAT Budapest üzemelő metróvonalai

Technikai adatok:

 

Szolgáltatások:

 

A BUDAPESTI METRÓHÁLÓZAT Budapest üzemelő metróvonalai

Az üzemelő hálózat:

 

A budapesti metróhálózat jelenleg 3 működő vonalból áll: M1, M2 és M3. Az M1-es vonalat 1896-ban helyezték üzembe. AZ M2 és M3 vonalakat – több szakaszban – 1970 és 1990 között nyitották meg. Az M1 vonalat 1970-ban 1,5 km-rel meghosszabbították, és a teljes vonalat felújították az 1990-es évek végén. Az M2 vonalat teljesen felújították 2002-2007 között, 30 év folyamatos működés után. Az üzemelő hálózat teljes hossza 32,6 km, az állomások száma 42. Az UVATERV főtervezője volt az M2 és M3 vonalaknak, továbbá az M2 vonal teljes felújítási és az M1 vonal 1,5 km-es meghosszabbítási munkálatainak. A vállalat fontos szerepet töltött be az M1 vonal korszerűsítésében is: megbízást kapott az állomások történelmileg/építészetileg autentikus felújításának, az elektromos rendszerek valamint a vasúti felépítmény tervezésére, e részek főtervezőjeként.

 

M1 metróvonal

Hossz: 4,4 km
Állomások száma: 11
Járműtelep: 1
Járműpark: 23 db három alacsonypadlós kocsiból álló vonatszerelvény
Legrövidebb követési idő: 120 mp.
Vonatforgalom: hagyományos vasúti biztosító berendezés
Üzemi technológia: központi diszpécser rendszer.
Utasforgalom: látható és hallható információs rendszer
Tűzvédelem: automata hő és füstérzékelő rendszer
Áramellátás: 600 V egyenáram, speciális felső vezeték rendszer
A hírközlés és vasúti biztosító berendezés optikai kábelekre telepítve
Kapcsolódó felszíni közlekedési rendszerek: kiterjedt villamos és autóbusz hálózatok, közvetlen átszálló kapcsolat a másik két metróvonalra.

 

Építés ideje: 1894-1896

 

M2 metróvonal

 

Hossz: 10,0 km (7,8 km mély; 1,2 km kéreg; 1,0 km felszín)
Állomások száma: 11
Járműtelep: 1
Járműpark: 22 db öt 20 m hosszú kocsiból álló vonatszerelvény
Legrövidebb követési idő: 120 mp.
Napi utazás kezdések száma: ~450.000
Vonatforgalom: automatikus vonatbefolyásolási (ATO/ATP) rendszer telepítése folyamatban van (2009)
Üzemi technológia: helyi (állomási), vonali és központi (hálózati) diszpécser rendszer.
Utasforgalom: többoldalú, minden igényt kielégítő utas tájékoztatási rendszer (látható, hallható és mechanikusan érzékelhető)
Tűzvédelem: többszintű rendszer a legújabb fejlesztésű berendezésekkel (vízköd oltó berendezések, sugárventilátorok)
Áramellátás: 750 V egyenáram, felső tapogatású harmadik sínes táplálás
Hírközlés és vasúti biztosító berendezések: elektronikus és IT alapú berendezések
Szellőzés: hő és füstelvezetésre méretezett főszellőzési rendszer
Kapcsolódó felszíni közlekedési rendszerek: kiterjedt villamos és autóbusz hálózatok, közvetlen átszálló kapcsolat a másik két metróvonalra, és két vasúti főpályaudvarra.

 

Tervezés ideje: 1964-1972
Építés ideje: 1964-1972

 

M3 metróvonal

 

Hossz: 17,3 km (6,4 km mély; 9,4 km kéreg; 1,5 km felszín)
Állomások száma: 20
Járműtelep: 1
Járműpark: 45 db hat 20 m hosszú kocsiból álló vonatszerelvény
Legrövidebb követési idő: 90 mp.
Napi utazás kezdések száma: ~600.000
Vonatforgalom: automatikus vonatbefolyásolási (ATO/ATP) rendszer
Üzemi technológia: helyi (állomási), vonali és központi (hálózati) diszpécser rendszer.
Utasforgalom: látható, és hallható utas tájékoztatási rendszer
Tűzvédelem: automatikus hő és fűst érzékelési rendszer
Áramellátás: 750 V egyenáram, felső tapogatású harmadik sínes táplálás
Hírközlés és vasúti biztosító berendezések: elektronikus és IT alapú berendezések
Szellőzés: az üzemi hő elvezetésre méretezett főszellőzési rendszer
Kapcsolódó felszíni közlekedési rendszerek: kiterjedt villamos és autóbusz hálózatok, közvetlen átszálló kapcsolat a másik két metróvonalra, és egy fő, valamint egy helyi vasúti pályaudvarra.

 

Tervezés ideje: 1970-1990
Építés ideje: 1972-1990

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az M1 vonal egyik lejárata                                                               Az M2 vonal Deák téri állomása


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az M3 vonal Ferenc körút állomása                                               Az M3 vonal Klinikák állomása

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print