Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

ARAD-SZEGED-SZABADKA-BAJA TRANSZVERZÁLIS VASÚTI KORRIDOR ELŐZETES MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Baja Város Önkormányzata

Év:2001

Árbevétel:

Letöltés:ARAD-SZEGED-SZABADKA-BAJA TRANSZVERZÁLIS VASÚTI KORRIDOR ELŐZETES MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY

Technikai adatok:

Szolgáltatások:

-      Az előzmények bemutatása, a felhasználható információk, adatbázisok elemzése;
-      A tervezett fejlesztés bemutatása és az érintett hatásterület – különböző szempontok szerinti – lehatárolása;
-      A nyomvonal meghatározása;
-      A korridor hálózatfejlesztési jelentősége, a nemzetközi hálózati kapcsolódások lehetőségei és realitásai.
-      A működtetéssel összefüggő kérdések áttekintő elemzése
-      A fejlesztés megvalósításának gazdaságossági és megtérülési szempontból történő elemzése
-      Területfejlesztési és multiplikációs hatásvizsgálat
-      Környezeti externális hatásvizsgálat
-      A megvalósítás ütemezhetősége, a beruházási szakaszok költségelemzése
-      A megvalósítást szolgáló források feltérképezése (EU, állami és privát források bevonásának lehetősége), a megvalósítás időbeli ütemezése
-      A megvalósult korridor üzemeltetésével összefüggő kérdések vizsgálata
-      A program illeszkedése a Nemzeti Fejlesztési Tervekhez
ARAD-SZEGED-SZABADKA-BAJA TRANSZVERZÁLIS VASÚTI KORRIDOR ELŐZETES MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY
A Dél-Alföldön az Arad-Szeged-Szabadka-Baja-Pécs, illetve Arad-Szeged-Szabadka-Zombor-Eszék vasúti közlekedési folyosó fejlesztése révén létrejöjjön egy, a V/B, V/C, X/B és a IV vasúti korridorokat összekötő 140-160 km/órás sebesség elérését biztosító transzverzális vasúti nyomvonal, amely egyszerre elégíti ki a személy- és áruszállítás igényeit és biztosítja a munkába és iskolába járást szolgáló elővárosi forgalom levezetését is.
A fejlesztés úgy számolná fel a régió hármashatárral szabdalt vasúti kapcsolatait, amiatti zsákjellegét, és úgy élesztené fel az egykori gazdasági és társadalmi kapcsolatokat, hogy olyan fejlesztést hajtana végre, amely szinkronba hozható az uniós elképzelésekkel,
Mindezen túl nem csak egy, hanem több egykori határzárat számolna fel, hiszen megnyitná a Nagylak-Nadlac kapcsolatot, életre keltené a Magyarcsanád-Cenad közötti hidat, helyreállítódna a szegedi vasúti híd, ismét megélénkülne a Szeged-Szabadka közötti áruforgalom, helyreállna a közvetlen Szeged-Baja-Pécs vasúti összeköttetés, Bácsalmás ismét hálózatba kapcsolódhatna, stb.
A projekt térbeli elhelyezése mellet legalább olyan fontos a lehetséges megvalósítási feltételek meghatározása. Fel kellett tárnunk a nemzetközi, hazai besorolást meghatározó szabályozási jogi hátteret.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print