Közlekedési hálózattervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNYOK, KÖLTSÉG-HASZON ELEMZÉSEK

Vissza

Helyszín:

Megbízó:UKIG, NART, NIF, önkormány-zatok

Év:1976-2015

Árbevétel:

Letöltés:MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNYOK, KÖLTSÉG-HASZON ELEMZÉSEK

Technikai adatok:

Az aktuális EU, magyar útmutatóknak Költség – haszon elemzések, Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmányok, Részletes Megvalósíthatósági Ta-nulmányok, amelyek a hatályos útmutatónak megfelelően, többek között, tartalmazzák az alábbiakat:
- Változat elemzés;
- Pénzügyi elemzés;
- Közgazdasági költség-haszon elemzés (CBA).

Szolgáltatások:

- Költség-haszon elemzés;
- Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány;
- Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány;
Az UVATERV Magyarországon elsők között, 1976-1977 –től készítet hatékonyság (CBA) vizsgá-latot. Mivel még nem létezett az EXCEL és semmi-lyen számítógépes program saját fejlesztésű szoft-verrel készítettük az első számításokat.
Az UVATERV-es számítási módszert 1978, 1979-ben M0, M1 autópályák beruházásainak hatékonyság vizsgálata készítésekor az EUROBANK szakértői a helyszínen ellenőrizték (több hétig a nyakunkon ültek, még a Vigadó téren, Mihályfi Árpád volt a felelős ter-vező, a számításokat az UVATERV SZK végezte).
1995-2005 között a megyei közúti igazgatóságok (KIG-ek) kötelezően az UVATERV-es módszert alkal-mazták. Az UVATERV költségvető számításai alapján aktualizálták az alkalmazott fajlagos költségeket.
Több munkát nemzetközi együttműködéssel ké-szítettünk, Pl. a horvátokkal közösen az alábbiakat:
- Letenye-Gorican Mura-híd Megvalósíthatósági Tanulmány (döntéselőkészítő tanulmány). (2002-2003).

- V/C. Helsinki folyosó –autópálya- kétoldali határcsatlakozási szakasz Megvalósítható-sági Tanulmány (2002-2003).

MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNYOK, KÖLTSÉG-HASZON ELEMZÉSEK

Főbb Költség-haszon elemzést, Megvalósítha-tósági Tanulmány t tartalmazó munkák az UVATERV-nél.

Elkészült, de még nincs referencia igazolás:


- Nemzeti Közlekedési Infrastruktúrafejlesztési Stratégia (2013- 2015)
- M70 autút Letenye-Tornyiszentmiklós (oh.) közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítéséhez Megvalósíthatósági Tanulmány. (2015)
- M1 autópálya Hegyeshalom nyugat és országhatár (Ausztria) közötti szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M9 gyorsforgalmi út Kaposvár-Szekszárd közötti szakasz. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M9 Vasvár – Nagykanizsa közötti autóúti szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány, (2014-2015)
- M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. ütem Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014)
- M3-M35 csomópont átépítésének tervezése. Forgalmi vizsgálat. Költség-haszon elemzés (2014)
- Szolnok új tehermentesítő út létesítése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)
- M49 gyorsforgalmi út, Őr elkerülő út Forgalmi vizsgálat. Költséghaszon elemzés
- M1 autópálya Hegyeshalom nyugat és országhatár (Ausztria) közötti szakasz akadálymentesítése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. (2014-2015)


Referencia igazolásunk van az alábbi munkák-ról:

 

2011-

- Pápa Város közösségi közlekedésének komplex átalakítása, fejlesztése. Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány. Pápa Város Közlekedési Koncepciója (2014)
- Kecskemét Megyei Jogú Város elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése, Megvalósíthatósági Tanulmány kidolgozása és megalapozó tevékenységek végzése. (2014).- A Balaton kötöttpályás körüljárásának és megközelítésének fejlesztése keretében elvégezni szükséges munkák meghatározása, Megvalósíthatósági Tanulmány készítése (2011-2013)
- A Dombóvár - Pécs - Magyarbóly vasútvonalszakaszok korszerűsítésére részletes Megvalósíthatósági Tanulmány készítése. (2013-2015)
- M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya – Ököritófülpös közötti szakaszra vonatkozó Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése. (2013).
- Miskolc-Tiszai pu. (kiz.) - Nyíregyháza (kiz.) vasúti vonalszakasz és ráhordó hálózata NFÜ útmutató szerinti részletes Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítése. (2012).
- 8. sz. főút – Körmend elkerülőtől Veszprém 57+100 kmsz. közötti II. szakaszára vonatkozóan (~105 km) Megvalósíthatósági Tanulmány készítése.(2011).
- 88. sz. főút 3+712 – 10+046 km közötti szakaszára 11,5 tonnás burkolat megerősítésre és fejlesztésre vonatkozó Megvalósíthatósági Tanulmányterv elkészítése. A Megvalósíthatósági Tanulmány a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség útmutatása szerint készült. (2011).

 

2000-2011

- 26. sz. főút átfogó Megvalósíthatósági Tanulmány (2010)
- M30 gyorsforgalmi út (3. sz. főút korrekciója) Tornyosnémeti-országhatár között Megvalósíthatósági Tanulmánya (2010– 2011)
- 55. sz. főút burkolatmegerősítés költség-haszon elemzés (2010)
- 338. sz. főút Megvalósíthatósági Tanulmánya (2009)
- 251. sz. főút Megvalósíthatósági Tanulmánya (2009)
- 86. sz. főút 0+000 - 37+774 kmsz. 11,5 tonnás burkolaterősítés költség-haszon elemzése (2009)
- M8 gyorsforgalmi út Veszprém-Körmend szakasz Megvalósíthatósági Tanulmány (2008)
- Záhonyi Térség Komplex Gazdaságfejlesztési Programja, felújítandó utak és új útszakaszok, előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány ((2007)- 31. sz., 41. sz. és 81. sz. főutak burkolatmegerősítés költség-haszon elemezése (2008)
- Győr-Balatonfüred kerékpárút (2007)
- Megvalósíthatósági Tanulmány a budapesti „S-BAHN” rendszerű gyorsvasúti közlekedés kialakítására (2007– 2008)
- „Airport Debrecen Üzleti Park” infrastruktúrájának kialakítása, Megvalósíthatósági Tanulmány (2007)
- Arad-Szeged-Szabadka-Baja transzverzális vasúti korridor előzetes Megvalósíthatósági Tanulmány (2006)
- Letenye-Gorican Mura-híd Megvalósíthatósági Tanulmány (döntéselőkészítő tanulmány). 2002-2003.
- V/C. Helsinki folyosó –autópálya- kétoldali határcsatlakozási szakasz Megvalósítható-sági Tanulmány (2002-2003)

 

1991-1999

- Közúti beruházások hatékonyságának vizsgálata (autópályák, településeket elkerülő útszakaszok)
- Tervezett elkerülő utak (kb. 200 db) rangsorolásához hatékonysági mutatók számítása
- Közúti közlekedés fajlagos költségei a Magyarországon alkalmazott PMS, hatékonyság számító, útérték számító rendszerekhez (módszer és rendszerterv készítés)

 

1978-1990

- Közúti beruházások hatékonyság vizsgálata programcsomag
- Évente öt, hat projekt, köztük az M0, M1 autópályák beruházásainak hatékonyság vizsgálata
- Pl. M2 záró költség – haszon elemzés a megvalósulás tényleges költségeivel, a PHARE források hatékony felhasználásának igazolására

 

1976-1977

- Közúti beruházások hatékonyság vizsgálata, módszer, rendszerterv, programozás

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print