Repülőtér tervezés
Helyszín:Budapest
Megbízó:BUDAPEST AIRPORT Zrt.
Év:2018.
Árbevétel:
Felújítás hossza: 1345 m
Felújítás szélessége: 15,0 m + gurulóút csatlakozásnál szélesebb terület
Teljes felújított felület:
26 700 m2 beton és
6 750 m2 aszfalt burkolat
Beton pályaszerkezet:
20 150 m2 teherbíró beton burkolat a meglévő pálya közepén, 30 cm vastagságban, 5.00 m x 5.00 m táblákkal a korábbi 7.50 m x 7.50 m-es táblák helyére, az elbontott felső beton réteg újjáépítésével egy korábbi futópálya burkolatra, mint alaprétegre építve. További 6 550 m2 azonos betonburkolat a B gurulóút keresztezésénél.
Aszfalt burkolat:
6 750 m2 aszfalt burkolat a B1-B2 gurulóutakon.
Futópálya jelzések
Fénytechnikai
Kiviteli tervek készítése
A 2017-es felújítás után a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az I. futópálya (RWY 13R-31L) újabb, több, mint 1 300 méteres szakasza újult meg. A pálya középső 15,0 m széles sávjának leromlott állapotú betonburkolatának felújításán túl a B gurulóutak keresztezésénél további 6 550 m2 új betonburkolat készült el. Az elbontott 7.50 x 7.50 m méretű 30 cm vastag beton táblák helyére ugyanilyen vastagságú, ám ellenállóbb méretű, 5.00 x 5.00 m méretű, hézagaiban vasalt táblákat építettek vissza.
A tervezést és kivitelezést nagyban segítették az előző évi felújításnál szerzett tapasztalatok.
Ezen felül a B1 gurulóúton a várakozási pontig, 160 méter hosszon újult meg az aszfalt kopóréteg.
A B2 gurulóúton új rácsos folyóka épült.
A beruházás keretében megtörtént a felfestések felújítása a teljes futópályán és a felújított fénytechnikai elemek visszaépítése.
A teljes futópálya fénytechnikai hálózata megújult, új primer és szekunder kábelek kerültek beépítésre, valamint új aknák és ezek víztelenítése készült el.
A projekt során az alábbi szakági tervezési munkák elkészítését biztosítottuk:
- geodézia, geotechnika
- repülőtér tervezés (burkolatok, felfestés)
- vízépítés (pályaszerkezet víztelenítés)
- erősáram (fénytechnika, kábelhálózat)
- organizáció