Repülőtér tervezés
Helyszín:Pápa
Megbízó:NATO Airlift Management Agency
Év:2009
Árbevétel:
Beton pályaszerkezet:
22 ezer m2 teherbíró beton burkolat
33 cm vastagságban 5.00 m x 6.00 m-es táblakiosztással
20 cm vtg. Ckt-T2 cementtel stabilizált homokos kavics telepen keverve alapréteghez
Aszfalt pályaszerkezet:
3 500 m2 Aszfalt burkolatú padka 11 cm vtg. aszfalt réteg, 20 cm vtg. Ckt-T2 cementtel stabilizált homokos kavics telepen keverve alapréteghez
Új vagy megújított felfestések: 900 m2
Előtér és gurulóút felfestés
Térvilágítás
Fénytechnika és a transzformátor állomások berendezésének modernizációja.
Csapadékvíz elvezető rendszer a jégtelenítő folyadék szennyeződés kezelésével
Gyengeáramú tervezés
Engedélyezési terv
Kiviteli terv
Megvalósulási terv
A tervezési feladat 3 db C-17 repülőgép állóhely kialakítása volt (apron C-17) az A jelű és D jelű gurulóutak mellett. A megfelelő vastagságú beton burkolatot a meglévő előtérrel egységes esésviszonyokkal kellett megtervezni.
Pápa repülőtér TWY D párhuzamos gurulóút, és a TWY A gurulóút csatlakozásánál a régi Apron K és Apron L előterek kiegészítésével épült az új előtér.
A 3 db C-17 légijármű állóhely (apron) méretének kialakításához az ICAO és a NATO APPROVED CRITERIA AND STANDARDS FOR AIRFIELDS szerint a következő adatokat vettük figyelembe:
A mértékadó C-17 légijármű
szárnyfesztávolsága: 51,77 m
hossza: 53,04 m
A gurulóút szélessége: 23,00 m
A gurulási sáv szélessége: 50,50 m
Ebből adódóan a 3 db C-17 repülő számára szükséges terület hosszúsága: 210 m.
A teljes szélesség: 179 m.
A gépállóhelyek power-in / power-out mozgással hajtanak be az állóhelyre, és tovább haladva a D és A gurulóút felé hagyják el az állóhelyeket.
A projekt során az alábbi szakági tervezési munkák elkészítését biztosítottuk:
- geodézia, geotechnika
- repülőtér tervezés (burkolatok, felfestés)
- vízépítés (pályaszerkezet víztelenítés, vízkezelés)
- erősáram (fénytechnika)
- gyengeáram
- organizáció