Repülőtér tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

3 DB. UJ GÉPÁLLÓHELY C17 GÉPEK RÉSZÉRE PÁPA BÁZISREPÜLŐTÉREN

Vissza

Helyszín:Pápa

Megbízó:NATO Airlift Management Agency

Év:2009

Árbevétel:

Letöltés:3 DB. UJ GÉPÁLLÓHELY C17 GÉPEK RÉSZÉRE PÁPA BÁZISREPÜLŐTÉREN

Technikai adatok:

Beton pályaszerkezet:
22 ezer m2 teherbíró beton burkolat
33 cm vastagságban 5.00 m x 6.00 m-es táblakiosztással
20 cm vtg. Ckt-T2 cementtel stabilizált homokos kavics telepen keverve alapréteghez
Aszfalt pályaszerkezet:
3 500 m2 Aszfalt burkolatú padka 11 cm vtg. aszfalt réteg, 20 cm vtg. Ckt-T2 cementtel stabilizált homokos kavics telepen keverve alapréteghez
Új vagy megújított felfestések: 900 m2
Előtér és gurulóút felfestés
Térvilágítás
Fénytechnika és a transzformátor állomások berendezésének modernizációja.
Csapadékvíz elvezető rendszer a jégtelenítő folyadék szennyeződés kezelésével
Gyengeáramú tervezés

Szolgáltatások:

Engedélyezési terv
Kiviteli terv
Megvalósulási terv

3 DB. UJ GÉPÁLLÓHELY C17 GÉPEK RÉSZÉRE PÁPA BÁZISREPÜLŐTÉREN

A tervezési feladat 3 db C-17 repülőgép állóhely kialakítása volt (apron C-17) az A jelű és D jelű gurulóutak mellett. A megfelelő vastagságú beton burkolatot a meglévő előtérrel egységes esésviszonyokkal kellett megtervezni.
Pápa repülőtér TWY D párhuzamos gurulóút, és a TWY A gurulóút csatlakozásánál a régi Apron K és Apron L előterek kiegészítésével épült az új előtér.
A 3 db C-17 légijármű állóhely (apron) méretének kialakításához az ICAO és a NATO APPROVED CRITERIA AND STANDARDS FOR AIRFIELDS szerint a következő adatokat vettük figyelembe:
A mértékadó C-17 légijármű
szárnyfesztávolsága: 51,77 m
hossza: 53,04 m
A gurulóút szélessége: 23,00 m
A gurulási sáv szélessége: 50,50 m
Ebből adódóan a 3 db C-17 repülő számára szükséges terület hosszúsága: 210 m.
A teljes szélesség: 179 m.
A gépállóhelyek power-in / power-out mozgással hajtanak be az állóhelyre, és tovább haladva a D és A gurulóút felé hagyják el az állóhelyeket.

A projekt során az alábbi szakági tervezési munkák elkészítését biztosítottuk:
- geodézia, geotechnika
- repülőtér tervezés (burkolatok, felfestés)
- vízépítés (pályaszerkezet víztelenítés, vízkezelés)
- erősáram (fénytechnika)
- gyengeáram
- organizáció

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print