Repülőtér tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

FERIHEGY 2 REPÜLŐTÉR TÁVLATI FEJLESZTÉSE BUDAPEST

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1997

Árbevétel:

Letöltés:FERIHEGY 2 REPÜLŐTÉR TÁVLATI FEJLESZTÉSE BUDAPEST

Technikai adatok:

Forgalmi előtér:

betonburkolat: 206.000 m2

aszfaltburkolat: 17.000 m2

Épületek:

utasforgalmi (két modul összekötő taggal): 74.000 m2

szálloda: 19.000 m2

Parkolóhelyek: 1.900

Szolgáltatások:

- Forgalomalakulási vizsgálatok

- Műszaki és ütemezési változatok

- Gazdasági-pénzügyi elemzések

- Megvalósíthatósági tanulmány

- Engedélyezési terv

- Tender dokumentáció

FERIHEGY 2 REPÜLŐTÉR TÁVLATI FEJLESZTÉSE BUDAPEST

Az 1980-as években bővített nemzetközi repülőtér – amely bajonett rendszerű, de egymástól függetlenül is használható két fel-leszállópályával rendelkezik – utasforgalma az 1990-es évek elejére megközelítette a 3 millió utas/év kapacitásszintet.

A kettős üzemeltetési rendszer (amely a korábbi Ferihegy 1 és az újabb Ferihegy 2/A terminál épületekben bonyolódik le) felszámolásával, s a 2. sz. terminál épületkomplexumának továbbfejlesztésével lehet – a korábbi vizsgálatok szerint fokozatosan és gazdaságosan – elérni az ezredforduló utáni igényeket is kielégítő 6 millió utas/év kapacitást. Az ICAO szerinti 4E besorolási kóddal rendelkező repülőtér bővítésére kidolgozott megvalósíthatósági tanulmány lehetőséget adott a változatok közötti döntésre és a megfelelő ütemezésre. A változatonkénti megoldások összesen 14-20 épületközeli és 19-24 épülettávoli repülőgép-álláshelyet szerepeltettek, amelyeknek ütemezett megvalósítására – a növekvő forgalomhoz igazodva – van lehetőség. Hasonlóan ütemezett megvalósítás szerint bővíthetők a parkolási és a szállodai férőhelyek is.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print