Repülőtér tervezés
Helyszín:
Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság
Év:1997
Árbevétel:
Forgalmi előtér:
betonburkolat: 206.000 m2
aszfaltburkolat: 17.000 m2
Épületek:
utasforgalmi (két modul összekötő taggal): 74.000 m2
szálloda: 19.000 m2
Parkolóhelyek: 1.900
- Forgalomalakulási vizsgálatok
- Műszaki és ütemezési változatok
- Gazdasági-pénzügyi elemzések
- Megvalósíthatósági tanulmány
- Engedélyezési terv
- Tender dokumentáció
Az 1980-as években bővített nemzetközi repülőtér – amely bajonett rendszerű, de egymástól függetlenül is használható két fel-leszállópályával rendelkezik – utasforgalma az 1990-es évek elejére megközelítette a 3 millió utas/év kapacitásszintet.
A kettős üzemeltetési rendszer (amely a korábbi Ferihegy 1 és az újabb Ferihegy 2/A terminál épületekben bonyolódik le) felszámolásával, s a 2. sz. terminál épületkomplexumának továbbfejlesztésével lehet – a korábbi vizsgálatok szerint fokozatosan és gazdaságosan – elérni az ezredforduló utáni igényeket is kielégítő 6 millió utas/év kapacitást. Az ICAO szerinti 4E besorolási kóddal rendelkező repülőtér bővítésére kidolgozott megvalósíthatósági tanulmány lehetőséget adott a változatok közötti döntésre és a megfelelő ütemezésre. A változatonkénti megoldások összesen 14-20 épületközeli és 19-24 épülettávoli repülőgép-álláshelyet szerepeltettek, amelyeknek ütemezett megvalósítására – a növekvő forgalomhoz igazodva – van lehetőség. Hasonlóan ütemezett megvalósítás szerint bővíthetők a parkolási és a szállodai férőhelyek is.