Repülőtér tervezés
Helyszín:
Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság
Év:1985
Árbevétel:
A futópálya hossza: 3.010 m
A futópálya szélessége: 60 m
Az átépített gurulóutak összhossza: 2.100 m
Betonburkolat: 162.000 m2
Aszfaltburkolat: 100.000 m2
- Geodézia
- Talajmechanika
- Tanulmánytervek
- Állapotvizsgálatok
- Technológiai vizsgálatok
- Engedélyezési tervek
A ferihegyi komplex fejlesztési program első ütemének befejező szakasza az I. futópálya átépítése és a hozzá tartozó irányítástechnikai rendszer korszerűsítése volt.
Az 1950-ben készült, majd az 1960-as évek elején több mint 500 m-rel meghosszabbított (és felújított) futópálya az 1980-as évekre tönkrement. A mind sűrűbb felületi javítások sem adták már azt a biztonságot, amit az egyre növekvő forgalom igényeit. A pálya átépítésére – több változat közül – a betonfejeléses megoldást fogadták el azzal, hogy az a pálya teljes hosszában egyirányú, állandó oldaleséssel épüljön ki. A 7,5 x 7,5 m-es táblakiosztás hézagrendszere tágulási hézagot nem igényelt, a teherátadást a hosszhézagoknál a tört gerinclemezes formasínekkel alakított felület, illetve a kereszthézagoknál a befűrészelés alatti függőleges átrepedés szabálytalanságai biztosítják. A változó vastagságú – az összetört régi beton-burkolatra kerülő – előkevert cementstabilizációs kiegyenlítő rétegre 30 cm vastag bazaltbeton burkolat került.