Repülőtér tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA ÁTÉPÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1985

Árbevétel:

Letöltés:A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA  ÁTÉPÍTÉSE

Technikai adatok:

A futópálya hossza: 3.010 m

A futópálya szélessége: 60 m

Az átépített gurulóutak összhossza: 2.100 m

Betonburkolat: 162.000 m2

Aszfaltburkolat: 100.000 m2

Szolgáltatások:

- Geodézia

- Talajmechanika

- Tanulmánytervek

- Állapotvizsgálatok

- Technológiai vizsgálatok

- Engedélyezési tervek

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA  ÁTÉPÍTÉSE

A ferihegyi komplex fejlesztési program első ütemének befejező szakasza az I. futópálya átépítése és a hozzá tartozó irányítástechnikai rendszer korszerűsítése volt.

Az 1950-ben készült, majd az 1960-as évek elején több mint 500 m-rel meghosszabbított (és felújított) futópálya az 1980-as évekre tönkrement. A mind sűrűbb felületi javítások sem adták már azt a biztonságot, amit az egyre növekvő forgalom igényeit. A pálya átépítésére – több változat közül – a betonfejeléses megoldást fogadták el azzal, hogy az a pálya teljes hosszában egyirányú, állandó oldaleséssel épüljön ki. A 7,5 x 7,5 m-es táblakiosztás hézagrendszere tágulási hézagot nem igényelt, a teherátadást a hosszhézagoknál a tört gerinclemezes formasínekkel alakított felület, illetve a kereszthézagoknál a befűrészelés alatti függőleges átrepedés szabálytalanságai biztosítják. A változó vastagságú – az összetört régi beton-burkolatra kerülő – előkevert cementstabilizációs kiegyenlítő rétegre 30 cm vastag bazaltbeton burkolat került.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print