Repülőtér tervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA ÁTÉPÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság

Év:1985

Árbevétel:

Letöltés:A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA  ÁTÉPÍTÉSE

Technikai adatok:

A futópálya hossza: 3.010 m

A futópálya szélessége: 60 m

Az átépített gurulóutak összhossza: 2.100 m

Betonburkolat: 162.000 m2

Aszfaltburkolat: 100.000 m2

Szolgáltatások:

- Geodézia

- Talajmechanika

- Tanulmánytervek

- Állapotvizsgálatok

- Technológiai vizsgálatok

- Engedélyezési tervek

A FERIHEGYI REPÜLŐTÉRI FUTÓPÁLYA  ÁTÉPÍTÉSE

A ferihegyi komplex fejlesztési program első ütemének befejező szakasza az I. futópálya átépítése és a hozzá tartozó irányítástechnikai rendszer korszerűsítése volt.

Az 1950-ben készült, majd az 1960-as évek elején több mint 500 m-rel meghosszabbított (és felújított) futópálya az 1980-as évekre tönkrement. A mind sűrűbb felületi javítások sem adták már azt a biztonságot, amit az egyre növekvő forgalom igényeit. A pálya átépítésére – több változat közül – a betonfejeléses megoldást fogadták el azzal, hogy az a pálya teljes hosszában egyirányú, állandó oldaleséssel épüljön ki. A 7,5 x 7,5 m-es táblakiosztás hézagrendszere tágulási hézagot nem igényelt, a teherátadást a hosszhézagoknál a tört gerinclemezes formasínekkel alakított felület, illetve a kereszthézagoknál a befűrészelés alatti függőleges átrepedés szabálytalanságai biztosítják. A változó vastagságú – az összetört régi beton-burkolatra kerülő – előkevert cementstabilizációs kiegyenlítő rétegre 30 cm vastag bazaltbeton burkolat került.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print