Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

ALBERTIRSA-CEGLÉD VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.

Év:2000

Árbevétel:

Letöltés:ALBERTIRSA-CEGLÉD VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Technikai adatok:

- tervezési sebesség: 140 km/h

- tengelyterhelés: 225 N

- vágányépítés: 30,4 km

- kitérők száma: 12 csp.

- emelt peron: 3.900 m2

- peron aluljáró: 14 fm

- útátjáró: 8 db

Szolgáltatások:

Az engedélyezési és tenderterv a meglévő vasúti pálya korszerűsítését irányozza elő, a jelenlegi120 km/h engedélyezett sebesség 140 km/h-ra való felemelésével.

ALBERTIRSA-CEGLÉD VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

A Budapest-Szolnok-Lökösháza vasúti fővonal részét képezi a mintegy 15,2 km hosszú Albertirsa-Cegléd vonalszakasz. A meglévő kétvágányú villamosított vonalon ma 120 km/h sebesség engedélyezett, pályageometriai okok miatt.

A vonalon engedélyezett sebesség 140 km/h-ra történő megemelése az alábbi beavatkozásokat teszi szükségessé:

- az 1000 m-nél kisebb sugárral rendelkező ívek korrekciója,

- a meglévő 54-es rendszerű felépítmény helyett, új a nagysebességű vonalakra alkalmazott 60-as felépítmény fektetése,

- a vonalszakaszon az átmenő fővágányokban található kitérők átépítése 60-as rendszerű vasbeton aljas kitérőkre,

- az emelt peronok átépítése az esélyegyenlőségi előírások figyelembevételével,

- a peronok megközelítése Ceglédbercel-Cserő állomáson és Budai út megállóhelyen aluljárón át, míg Ceglédbercel megállóhelyen fénysorompóval védett a közúttól elválasztott szintbeli gyalogátjárón át biztosított,

- a vonalon lévő műtárgyak 225 kN tengelyterhelésre való felülvizsgálatán és megerősítésén kívül, új gyalogos aluljáró épül Ceglédbercel-Cserő állomáson.

A leírtakhoz kapcsolódva a felvételi épület, biztosító berendezés, távközlés, térvilágítás és felsővezeték is korszerűsítésre kerül.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print