Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.
Év:2000
Árbevétel:
- tervezési sebesség: 140 km/h
- tengelyterhelés: 225 N
- vágányépítés: 30,4 km
- kitérők száma: 12 csp.
- emelt peron: 3.900 m2
- peron aluljáró: 14 fm
- útátjáró: 8 db
Az engedélyezési és tenderterv a meglévő vasúti pálya korszerűsítését irányozza elő, a jelenlegi120 km/h engedélyezett sebesség 140 km/h-ra való felemelésével.
A Budapest-Szolnok-Lökösháza vasúti fővonal részét képezi a mintegy 15,2 km hosszú Albertirsa-Cegléd vonalszakasz. A meglévő kétvágányú villamosított vonalon ma 120 km/h sebesség engedélyezett, pályageometriai okok miatt.
A vonalon engedélyezett sebesség 140 km/h-ra történő megemelése az alábbi beavatkozásokat teszi szükségessé:
- az 1000 m-nél kisebb sugárral rendelkező ívek korrekciója,
- a meglévő 54-es rendszerű felépítmény helyett, új a nagysebességű vonalakra alkalmazott 60-as felépítmény fektetése,
- a vonalszakaszon az átmenő fővágányokban található kitérők átépítése 60-as rendszerű vasbeton aljas kitérőkre,
- az emelt peronok átépítése az esélyegyenlőségi előírások figyelembevételével,
- a peronok megközelítése Ceglédbercel-Cserő állomáson és Budai út megállóhelyen aluljárón át, míg Ceglédbercel megállóhelyen fénysorompóval védett a közúttól elválasztott szintbeli gyalogátjárón át biztosított,
- a vonalon lévő műtárgyak 225 kN tengelyterhelésre való felülvizsgálatán és megerősítésén kívül, új gyalogos aluljáró épül Ceglédbercel-Cserő állomáson.
A leírtakhoz kapcsolódva a felvételi épület, biztosító berendezés, távközlés, térvilágítás és felsővezeték is korszerűsítésre kerül.