Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M7 AUTÓPÁLYA BUDAPEST-BALATONALIGA SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KPM Budapesti Közúti Igazgatóság Autópálya Főmérnöksége

Év:1976

Árbevétel:

Letöltés:M7 AUTÓPÁLYA BUDAPEST-BALATONALIGA SZAKASZA

Technikai adatok:

A szakasz hossza: 78 km

Tervezési sebesség: 120 km/h

Műtárgyak: 136 db

Csomópontok: 11 db

Pihenőhelyek: 9 db

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Tanulmánytervek

- Engedélyezési tervek

- Beruházási programok

- Művezetés

- Megvalósulási tervek

- Törzskönyv

M7 AUTÓPÁLYA BUDAPEST-BALATONALIGA SZAKASZA

Az ország első autópályája a Balatont köti össze a fővárossal. A hazai motorizáció fejlődésével összhangban vált szükségessé a Dunántúl nagy részének forgalmát viselő 7. sz. főút tehermentesítése a hétköznapi nagy ipari (teher) forgalomtól, illetve – főleg a nyári – hétvégi kiránduló forgalomtól. Az útvonal része az Európa úthálózatnak is (E71).

Az autópálya szakaszosan és ezen belül is ütemezetten valósult meg. Először – Budapest irányából kezdve – a balpálya szakaszaira készültek a tervek (a kétsávos félautópálya meg is épült Zamárdiig), majd a jobbpálya szakaszai következtek. A 2x2 sávos autópálya koronaszélessége Szabadbattyánig 35,50 m a távlati 2x3 sávosra bővítés érdekében, ugyanis e térségből indul majd az M8 autópálya nyugati irányba. A további szakasz 28,0 m koronaszélességgel valósult meg. Az autópálya burkolata bazaltbetonból épült. A hidak egyediek, többségük monolit vasbeton szerkezettel készült.

Az üzemebehelyezést követően már több fejlesztési és felújítás munkát kellett megtervezni (pl.: üzemanyagtöltő-állomások, pihenőhelyek csomó-ponttal kombinálva, a betonpálya egyes szakaszainak felújítása aszfaltburkolattal, stb.), amelyek megvalósultak.

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print