Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:KPM Budapesti Közúti Igazgatóság Autópálya Főmérnöksége
Év:1983
Árbevétel:
A szakasz hossza: 60 km
Tervezési sebesség: 120 km/h
Műtárgyak: 60 db
Csomópontok: 5 db
Pihenőhelyek: 8 db
- Talajmechanika
- Geodézia
- Tanulmánytervek
- Engedélyezési tervek
- Beruházási programok
- Művezetés
- Megvalósulási tervek
- Törzskönyv
Az M3 autópálya a fővárost az északkeleti országrész fontos településeivel köti össze, s jelentős ipari és mezőgazdasági területeket kapcsol Budapesthez. Az útvonal része az Európa úthálózatnak is (E71), nevezetesen az Adriai tenger felől érkező forgalmakat közvetíti Kelet-Szlovákia, illetve Ukrajna felé.
A 28,0 m koronaszélességű autópálya aszfalt pályaszerkezettel, ÉHA kopóréteggel épült. A nagyarányú teherforgalom igényelte, hogy a Gödöllői dombságon áthaladó szakaszon – a szükséges helyeken - kapaszkodó sávok segítsék a forgalom akadálymentes haladását. Ezen az autópályán készültek először a kettős betonövű, acélfőtartós, együttdolgozó öszvér szerkezetű hidak. A vonalszakasz egyedi nagy-hídjai közül jelentősebbek még a 256 m hosszú kisbagi völgyhíd, a 158 m hosszú hévízgyörki vasúti és a 125 m hosszú hatvani csomóponti felüljáró hídjai.
Az autópálya szakaszt több ütemben adták át a forgalomnak, ezzel is fokozatosan enyhítve a párhuzamos főút forgalmi zsúfoltságát.