Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:RÁBA Magyar Vagon- és Gépgyár, Győr
Év:1989
Árbevétel:
A próbapálya területe: 80 ha
A különféle pályák száma: 23
A pályák összhossza: 16 km
nagysebességű pálya: 3.670 m
fárasztópálya: 3.290 m
Összes földmunka: 1,2 millió m3
- Talajmechanika
- Geodézia
- Tanulmánytervek
- Engedélyezési tervek
- Műszaki követelmények
- Minősítési feltételek
- Művezetés
Magyarországon az első – a gépjárművek legszélesebb körű vizsgálatára alkalmas – kísérleti pálya Győr városától alig 20 km-re délre, Écs mellett épült meg. A kiválasztott 80 hektáros, dombvidéki jellegű területen kellett elhelyezni a különféle követelményeket kielégítő tesztpályákat. A követelmények és terepadta lehetőségek összehangolása volt az egyik legnagyobb feladat, ugyanis egyes pályák a vízszintes, mások a nagy szintkülönbségű vonalvezetést igényelték. Szinte valamennyi pályával szemben azt az igényt kellett támasztani, hogy élettartamuk hosszú legyen, hiszen csak ez esetben lehet a különböző időpontokban vizsgált járműveket összehasonlítani. Ennek biztosítására egyedileg kellett meghatározni az egyes pályák minőségi követelményeit, s megtervezni a szükséges pályaszerkezeteket és a speciális építési technológiákat. A létesítményhez takarékos vízgazdálkodást (pl. esővíz felhasználása) és elektromos ellátást, zártláncú tv-hálózatot, segélykérő-telefonrendszert kellett tervezni, de a tűz- és vagyonvédelmet is meg kellett oldani.