Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

RÁBA PRÓBAPÁLYA ÉCS

Vissza

Helyszín:

Megbízó:RÁBA Magyar Vagon- és Gépgyár, Győr

Év:1989

Árbevétel:

Letöltés:RÁBA PRÓBAPÁLYA ÉCS

Technikai adatok:

A próbapálya területe: 80 ha

A különféle pályák száma: 23

A pályák összhossza: 16 km

nagysebességű pálya: 3.670 m

fárasztópálya: 3.290 m

Összes földmunka: 1,2 millió m3

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Tanulmánytervek

- Engedélyezési tervek

- Műszaki követelmények

- Minősítési feltételek

- Művezetés

RÁBA PRÓBAPÁLYA ÉCS

Magyarországon az első – a gépjárművek legszélesebb körű vizsgálatára alkalmas – kísérleti pálya Győr városától alig 20 km-re délre, Écs mellett épült meg. A kiválasztott 80 hektáros, dombvidéki jellegű területen kellett elhelyezni a különféle követelményeket kielégítő tesztpályákat. A követelmények és terepadta lehetőségek összehangolása volt az egyik legnagyobb feladat, ugyanis egyes pályák a vízszintes, mások a nagy szintkülönbségű vonalvezetést igényelték. Szinte valamennyi pályával szemben azt az igényt kellett támasztani, hogy élettartamuk hosszú legyen, hiszen csak ez esetben lehet a különböző időpontokban vizsgált járműveket összehasonlítani. Ennek biztosítására egyedileg kellett meghatározni az egyes pályák minőségi követelményeit, s megtervezni a szükséges pályaszerkezeteket és a speciális építési technológiákat. A létesítményhez takarékos vízgazdálkodást (pl. esővíz felhasználása) és elektromos ellátást, zártláncú tv-hálózatot, segélykérő-telefonrendszert kellett tervezni, de a tűz- és vagyonvédelmet is meg kellett oldani.

Aktualitások

A Zsámbéki-medence autóbuszos közlekedésének fejlesztése

Aki a napokban Budakeszi főútján autózott több háromlábú állványra rögzített, speciális műszerrel szembesülhetett az út mentén. Természetesen, aggodalomra semmi ok, nem traffipaxokba botlott, hanem az UVATERV Zrt. Geodéziai- és ingatlanrendezési iroda földmérői végeznek észleléseket Robot mérőállomásokkal, valamint nagy pontosságú műholdas helymeghatározást GNSS vevőkkel.

Bővebben

A SZELLEMI MUNKA ÚJ ÚTJAIN (archív előadások)

2014-ben az Óbudai Egyetemen többen kollégánk előadást tartott  "Számítástechnika az UVATERV-ben  1964-1992 " címmel, melynek anyagát most a rendelkezésünkre bocsájtották.

 

Az előadások anyaga az alábbi linkekről PDF formátumban tekinthető meg:

Bővebben

FORGALMI POTENCIÁLOK VÁLTOZÁSA 1995 ÉVTŐL A KÖZÚTHÁLÓZAT VÁLTOZÁSA FÜGGVÉNYÉBEN

Tartalmi kivonat:

Az UVATERV Zrt tervtárában a forgalmi modellezésről 1995-től, már digitálisan felhasználható formában rendelkezésre állnak adatok, amelyek alapján bemutatjuk, hogyan változtak a forgalmi potenciálok az országosan elfogadott, és az EU-nak is bemutatott jelenlegi alapmodellekben az 1995 évben kifejlesztetthez képest.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print