Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Somogy Megyei Önkormányzat Kaposvár Megyei Jogú Város Kaposvári Közúti Igazgatóság
Év:1991
Árbevétel:
A szakasz hossza: 4,5 km
Tervezési sebesség: 60 km/h
Nagy műtárgyak:
- 4 sávos csomóponti híd: 135 fm
- 2 sávos Kapos folyó híd: 42 fm
Földmunka: 240.000 m3
Aszfaltburkolat: 90.000 m2
- Talajmechanika
- Geodézia
- Előzetes tanulmányok
- Környezetvédelmi vizsgálat
- Engedélyezési terv
- Új építési technológiák tervezése
- Művezetés
Kaposvár városát a Kapos folyó és a vasútvonal kettéválasztja, s az északi és déli városrész között gyakorlatilag a 67. sz. főút ún. Donneri felüljárója viselte a helyi és az átmenő forgalom közel felét.
A 80-as évek elejére érett meg a lehetőség egy új – a lakóterületeket elkerülő – nyomvonalú útszakasz megvalósítására. A három ütemre osztott építés a vasút feletti új négy forgalmi sávos felüljáró- és különszintű csomópontrendszer megvalósításával kezdődött. A további szakaszok tervei két forgalmi sávval, de a későbbi négy forgalmi sávos átépítés lehetőségének figyelembevételével készültek. A talajmechanikai viszonyok helyenként az út töltésének geotextil alapozását, s a különszintű csomó-pontban a helyszűke, valamint a kivitelezési idő rövidítése vasalt talajtámfal tervezését tette szükségessé.
A létesítmény komplexum megvalósításához még négy kisebb híd, az elektromos és postai vezetékek, illetve a közvilágítás terveinek elkészítésére is szükség volt.