Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KHVM Autópálya Igazgatóság

Év:1990

Árbevétel:

Letöltés:M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

Technikai adatok:

A szakasz hossza: 14,9 km

Tervezési sebesség: 100 km/h

Nagyobb műtárgyak:

Nagy-Duna híd: 770,4 fm

Ráckevei Dunaág híd: 498,9 fm

Földmunka: 2,2 millió m3

Burkolatfelületek: 250.000 m2

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Előzetes tanulmányok

- Gazdasági (hatékonysági) vizsgálatok

- Környezeti hatástanulmány

- Vízbázis védelem

- Engedélyezési tervek

- Műszaki specifikációk

- Tender dokumentáció

- Művezetés

M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

A Budapest körüli autópálya-gyűrű szakaszosan, ezen belül először 4 sávos autóútként kiépítve valósul meg. Az autópálya-gyűrű egyik feladata, hogy a sugár irányból érkező autópályákat és főutakat a főváros határának térségében kösse össze, s ezzel tehermentesítse a belső városrészek útjait. A vizsgálatok eredményeként először a legterheltebb déli, dél-nyugati szektorban kezdődött meg az építkezés, amelynek első ütemében a két dunai hidat, 14 egyéb hidat és 6 különszintű csomópontot is tartalmazó déli (ún. I/B.) szakasz valósult meg, majd ezt követte a dél-nyugati (ún. I/A.) szakasz. Ezzel az összesen közel 29 km hosszú útszakasszal az országon áthaladó legjelentősebb tranzitforgalom kapott folyamatos vezetést az M1 autópálya (Bécs irány) és az M5 autópálya (Belgrád, illetve Bukarest irány) között, miközben a Balatonra irányuló idegenforgalom (az M7 autópálya révén) is bekapcsolódott a hálózatba. Az előkészítő tervezési munkák 1974-től folytak, s közben számos műszaki megoldási lehetőség szakmai és lakossági elemzése történt meg, míg kialakult a végleges nyomvonal. A nemzetközi versenytárgyaláshoz szükséges tenderdokumentációt megelőző gazdasági-hatékonysági vizsgálatok is bizonyították a beruházás időszerűségét.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print