Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:KHVM Autópálya Igazgatóság

Év:1990

Árbevétel:

Letöltés:M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

Technikai adatok:

A szakasz hossza: 14,9 km

Tervezési sebesség: 100 km/h

Nagyobb műtárgyak:

Nagy-Duna híd: 770,4 fm

Ráckevei Dunaág híd: 498,9 fm

Földmunka: 2,2 millió m3

Burkolatfelületek: 250.000 m2

Szolgáltatások:

- Talajmechanika

- Geodézia

- Előzetes tanulmányok

- Gazdasági (hatékonysági) vizsgálatok

- Környezeti hatástanulmány

- Vízbázis védelem

- Engedélyezési tervek

- Műszaki specifikációk

- Tender dokumentáció

- Művezetés

M0 AUTÓÚT DÉLI SZAKASZA

A Budapest körüli autópálya-gyűrű szakaszosan, ezen belül először 4 sávos autóútként kiépítve valósul meg. Az autópálya-gyűrű egyik feladata, hogy a sugár irányból érkező autópályákat és főutakat a főváros határának térségében kösse össze, s ezzel tehermentesítse a belső városrészek útjait. A vizsgálatok eredményeként először a legterheltebb déli, dél-nyugati szektorban kezdődött meg az építkezés, amelynek első ütemében a két dunai hidat, 14 egyéb hidat és 6 különszintű csomópontot is tartalmazó déli (ún. I/B.) szakasz valósult meg, majd ezt követte a dél-nyugati (ún. I/A.) szakasz. Ezzel az összesen közel 29 km hosszú útszakasszal az országon áthaladó legjelentősebb tranzitforgalom kapott folyamatos vezetést az M1 autópálya (Bécs irány) és az M5 autópálya (Belgrád, illetve Bukarest irány) között, miközben a Balatonra irányuló idegenforgalom (az M7 autópálya révén) is bekapcsolódott a hálózatba. Az előkészítő tervezési munkák 1974-től folytak, s közben számos műszaki megoldási lehetőség szakmai és lakossági elemzése történt meg, míg kialakult a végleges nyomvonal. A nemzetközi versenytárgyaláshoz szükséges tenderdokumentációt megelőző gazdasági-hatékonysági vizsgálatok is bizonyították a beruházás időszerűségét.

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print