Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:KHVM Szolnoki Közúti Igazgatóság
Év:1995
Árbevétel:
A szakasz hossza: 14,8 km
Tervezési sebesség: 100 km/h
Különszintű csomópont: 2 db
Kerékpárutak összhossza: 7 km
Földmunka: 3,2 millió m3
Aszfaltburkolat: 157.000 m2
- Talajmechanika
- Geodézia
- Előzetes tanulmányok
- Környezetvédelmi vizsgálatok
- Engedélyezési terv
- Specifikációk
- Tenderdokumentáció
- Művezetés
A 4. sz. főút fontos szerepet tölt be a főváros keleti országrésszel való kapcsolatában. A forgalom dinamikus növekedése miatt szükségszerűvé vált Szolnok várost elkerülő nyomvonal megvalósítása. Az elkerülő út nyomvonalának meghatározásakor összhangot kellett biztosítani a térség közúthálózat-fejlesztési és területrendezési tervei között.
Az új nyomvonal a város déli iparterületének forgalmát is összegyűjti, a lakott területen kívül vezeti, miközben a Tisza folyón új átkelési lehetőséget teremt. Az árterületeket is figyelembe véve a 15 nyílású hídszerkezet összhossza 678 m, melyből a mederhíd 120 m nyílással rendelkezik. A beruházás keretében új árvédelmi töltést is kellett tervezni 6,3 km hosszban.
A várost elkerülő útszakasz kétsávos elsőrendű főútként, három ütemben valósul meg, amelyből a középső – az új Tisza-hidat és a kerékpárutakat is magába foglaló, legnagyobb forgalmú, több mint 3,5 km hosszú – szakaszt helyezték először forgalomba.