Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:ÉKM Autópálya Rt.
Év:1998
Árbevétel:
Zajárnyékoló fal építése Bagon és Mogyoródon.
Csomópont átépítés 28 keresztezésben.
Új gyalogos átkelőhely létesítése 16 helyen.
Előzetes társadalmi, gazdasági, környezeti hatásvizsgálat készítése, a nem kívánatos környezeti hatások csökkentésére irányuló javaslatok megtételével.
A társadalomban és a gazdaságban bekövetkezett változások egyre sürgetőbbé tették egy Nyugat és Kelet-Európa közötti korszerű közúti hálózat kiépítését, melynek fontos része az M3 autópálya Gyöngyös utáni szakasza is. Az M3 autópálya második szakaszának megépítése az 1995. évi 2308/1995. (X.6.) számú kormányhatározat szerint együtt jár a már korábban elkészült Budapest-Gyöngyös útszakasz díjasításával.
Az útdíjasítás természetesen hat a forgalomszerkezetre, megváltoztatja az autópályákkal párhuzamos utak melletti településeken az átmenő forgalom nagyságát. Ezt felismerve az ÉKMA Rt. megbízta az UVATERV Rt-t, hogy szakértők bevonásával tárja fel az autópálya díjasítása kapcsán várható környezeti hatásokat, és adjon javaslatot a káros környezeti hatások csökkentésére.