Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:KHVM Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság, Állami Autópálya -fejlesztő és -kezelő Rt.
Év:2000
Árbevétel:
M0 autóút I. ütemben 2x2 sávval, távlatban 2x3 forgalmi sávra bővíthető kialakítással
Tervezési kategória: B.I.a.A.
I. ütemben: B.I.a.A.
Tervezési sebesség: 100 km/ó
Koronaszélesség: 32,00 m
Hasznos burkolatszélesség: 2x10,50 m
Elválasztósáv: 4,00 m
7 különszintű csomópont az autóúton
Kapcsolat beruházás:4. sz. főút Vecsés, Üllő elkerülő szakasz
- Tanulmány terv
- Engedélyezési terv
A Budapest körüli M0 autópálya gyűrűnek három fő funkciót kell betöltenie:
- az átmenő forgalom levezetése a belső városi úthálózat tehermentesítésével,
- a gyűjtő-elosztó szerep,
- a gyűrű által érintett kerületek vagy környéki települések közötti forgalom kiszolgálása.
Az 1991 és 1995 között készült tanulmánytervi változatok alapján 1997-ben az UNITEF'83 Rt. által készített tanulmány – mely a korábbi ún. "C" változatra épült – került elfogadásra a területileg illetékes önkormányzatok részéről.
Az M0 autóút délkeleti szektora engedélyezési tervének részletes kidolgozása előtt az UKIG jóváhagyásának megfelelően vizsgálatokat kellett végezni.
Az 1999-ben készült tanulmány három fő feladattal foglalkozott:
- M0 autóút –51. sz. főút csomópont vizsgálata, mely kitért még az M0 autóút – 50. sz. főút és a jelenlegi M0 – 50. sz. főút csomóponti kialakításának vizsgálatára is, valamint a logisztikai központ kapcsolatára (UVATERV Rt.),
- 4. sz. főút Vecsés, Üllő elkerülő szakasz vizsgálata (UTIBER Kft.),
- M0 autóút – 31. sz. főút csomópont vizsgálata (UTIBER Kft.)
A 2000. januári döntésnek megfelelően jelenleg készül az engedélyezési tervdokumentáció.