Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Nemzeti Autópálya Részvénytársaság
Év:2002
Árbevétel:
Úthossz: 24,4 km
Tervezési kategória: K.I.a.A.
Tervezési sebesség: 120 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x2 (távlatban 2x3)
Forgalmi sáv szélessége: 3,75 m
Középső elválasztósáv: 5,00 m
Padkaszélesség: 1,00 m
Koronaszélesség: 28,00 m
3 db különszintű csomópont
1 db egyszerű pihenőhely
- Tanulmányterv
- Engedélyezési terv
- Tenderterv
- Építési terv (az utóbbi két tervfázisban más tervező intézetek is részt vettek)
A tervezett autópálya Emődtől kb. 6,0 km-re délre ágazik ki az M3 autópályából, a Bükk hegység lábánál halad északi irányba és csatlakozik a Miskolcot délről elkerülő 3. sz. főútba. A tervezési terület Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található Emőd, Hejőszalonta, Hejőkeresztúr, Muhi, Ónod, Sajópetri, Miskolc közigazgatási területén, végig síkvidéki területen. Az érintett területre a mezőgazdasági művelés és a kavicsbányászat a jellemző.
A tervezett szakaszon három forgalmi csomópont (emődi, muhi, miskolci) és egy egyszerű pihenőhely (hejőkeresztúri) található.
A nyomvonal keresztezi a 3307. j., 3308. j., 3602. j., 3603. j. és 35. sz. utakat, a Hejő-Szarda csatornát és a Nyékládháza-Mezőcsát, illetve Nyékládháza-Tiszaújváros vasútvonalat. A Nyékládháza-Mezőcsát vasútvonal közelében a felüljáróra vezető magas töltés rézsűje szükségessé teszi egy bányagödör részbeni feltöltését. A nyomvonal a 13,0 kmsz. térségében bányatelket keresztez, ezért itt bányatelekhatár módosítására volt szükség. A csereterületet a 3308. j. út korrekciójának megnövelésével biztosítottuk. A pálya a 35. sz. főúttól a 3. sz. főútig a Sajó árterületén halad, ami ezen a szakaszon meghatározta a magassági vonalvezetést.