Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Közlekedési tárcát képviselő fejlesztő, beruházó cégek
Év:1963
Árbevétel:
M3 autópálya I. ütemben 2x2 sávval, távlatban 2x3 forgalmi sávra bővíthető kialakítással
Tervezési kategória: K.I.a.A.
Tervezési sebesség: 120 km/h
Koronaszélesség: I. ütemben: 28,00 m
Leállósáv szélessége: 3,00 m
Elválasztósáv: 5,00 m
- Tanulmánytervek
- Lakossági tervek
- Engedélyezési tervek
- Tendertervek
- Építési tervek
Az M3 autópálya már meglévő, illetve az országhatárig tervezett folytatása szervesen kapcsolódik az európai un. "E" utak, valamint a "TEM" utak rendszerébe. Az autópálya fejlett kapcsolatot biztosít továbbá Északkelet-Magyarország megyéi és az ország távolabbi részei között. Budapest – Gödöllő (10,2-33,7 km) közötti szakasz, 1978. évi forgalomba helyezés, Gödöllő – Hatvan (33,7-55,1 km) közötti szakasz, 1980. évi forgalomba helyezés, Hatvan – Gyöngyös-nyugat (55,1-69,5 km) közötti szakasz, 1983. forgalomba helyezés.
Az új Gyöngyös – Füzesabony (69,5-113,5 km) közötti szakasz építési terveinek generáltervezője az UVATERV Rt. volt. Az építést 1996-ben az M Három Konzorcium nyerte meg. Forgalomba helyezés: 1998. szeptember.
A következő Füzesabony – Polgár közötti szakasz megvalósítását 2000. évben kezdték meg. Az UVATERV Rt. társtervezőként 26 km építési tervet készített el. Forgalomba helyezés: 2002. december.
Az autópálya építése tovább folytatódik és a gyorsforgalmi utaknak legkésőbb 2007-ig el kell érnie Nyíregyházát, illetve Miskolcot. Nyíregyháza – országhatár közötti szakaszon előzetes környezeti hatástanulmány készül.