Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Alföld Koncessziós Autópálya Rt.
Év:1998
Árbevétel:
Autópálya hossza: 40,5 km
Autópálya keresztmetszet: 26,50 m (2x2 sávos)
Forgalmi sávok szélessége: 3,75 m
Leállósávok szélessége: 3,00 m
Pályaszerkezet vastagsága: 40 cm
Talajjavítóréteg vastagsága: 20 cm
Kiviteli terv
1996-ig több szakaszban elkészült az M5 autópálya Budapest-Kecskemét közötti szakasza. Ezt követően folyamatosan épült tovább a Kecskemét-Kiskunfélegyháza közötti szakasz.
A szakaszon 5 különszintű forgalmi csomópont épült (Kecskemét észak, Kecskemét nyugat, Kecskemét dél, Kiskunfélegyháza észak és Kiskunfélegyháza dél) két helyen létesült pihenőhely (Hetényegyházánál két oldali egyszerű pihenő, a Kecskemét déli csomópontban pedig mindkét oldalon komplex pihenő). Az országos közutak és a kiemelt jelentőségű helyi utak (földutak) különszinten átvezetésre kerültek. Az elvágott területek megközelítésére párhuzamos földúthálózatot építetek.
A szakasz forgalomba helyezése két ütemben történt, 1997 decemberében a Kecskemét északi csomópont és a Kecskemét déli csomópont (73-90,5 km) közötti szakaszt, 1998 júniusában pedig a Kecskemét déli csomópont és a Kiskunfélegyháza déli csomópont (90,5-113,5 km) közötti szakaszt adták át.