Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.
Év:2000
Árbevétel:
Úthossz: 119,5 km
Forgalmi sávok száma:
Balaton-parti szakaszon: 2x2
további szakaszon: 2x1
Földmunka: 17,0 millió m3
Műtárgyak: 140 db (260e m2)
Csomópontok száma: 18 db
Engedélyezési terv készül az UVATERV Rt. generáltervezésében az építési engedély megszerzéséhez.
Az M7 autópálya a magyarországi közúthálózat egyik fontos ütőere, az országot átszelő délnyugatészakkelet irányú fő közlekedési vonal Budapesttől nyugatra eső szakaszát alkotja. Összeköttetést teremt Magyarország két jelentősebb turisztikai célpontja: a főváros és Közép-Európa legnagyobb édesvizű tava, a Balaton között, és kapcsolatot ad Délnyugat-Magyarországgal is.
Az M7 autópályának fontos szerepe van a kontinens úthálózatában, mivel a közép-európai délnyugat-északkelet közlekedési tengely eleme, az E71 jelű út része. Az M7 autópálya a Budapest-Ljubjana-Trieszt útvonal része, amely Közép-Európa és az adriai térség egyik legfontosabb útvonala. Az átmenő nemzetközi személy-, turista- és teherforgalom kiszolgálása mellett a tengeri kikötőkön át interkontinentális kapcsolatot is teremt.
Az M1, M5 és M3 autópályákhoz az M0 autópályagyűrűn csatlakozva Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Olaszország, Belorusszia között számottevő forgalmat fog lebonyolítani. Az M7 autópálya át fogja venni a 7. sz. főút forgalmának jelentős részét, ezzel tehermentesíti azt, és csökkenti a településeken jelenleg áthaladó forgalom okozta környezeti károk mértékét.