Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Nógrád Megyei Állami Közútkezelő Kht.
Év:1999
Árbevétel:
Hat változat hossza: 3,62-4,67 km
Tervezési kategória: K.I.c.C.
Tervezési sebesség: 80 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x1
Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m
Padkaszélesség: 2,00-2,00 m
Koronaszélesség: 11,00 m
Szükséges helyeken kapaszkodósáv: 3,50 m
Műtárgyak: 130-250 m hosszúak
-Tanulmányterv
A 2. sz. főút igen jelentős eleme a magyar úthálózatnak. Nemzetközi szerepe is nagy, mint E77 számú út része az európai úthálózatnak. Rétság a Börzsöny és a Cserhát között elhelyezkedő medence-dombságon, a Dél-Nógrádi dombvidéken fekszik. Rétságot a meglévő 2. sz. főút délnyugat-északkelet irányba szeli át. A völgyelet alján nyugat-kelet irányban keresztezi a – közel párhuzamosan haladó – Jenői patak és a MÁV Diósjenő – Romhány vasútvonal.
A tervezési feladat szerint tanulmánytervet kellett készíteni a várost keletről és nyugatról elkerülő nyomvonalakra egyaránt, külön szintű vasúti keresztezéssel. A terv megvalósításának célja: a 2. sz. főúttal Rétság város elkerülése, a település mentesítése az átmenő forgalom környezeti hatásaitól és biztonságos, gyors, megfelelő színvonalú közúti kapcsolat biztosítása.
A tervezett elkerülő út nyomvonalvizsgálata során figyelembe lettek véve a város fejlesztési elképzelései is. Az elkészült számos változatból a széleskörű egyeztetésre három nyugati és három keleti változat maradt fenn a szűrőn. Továbbtervezésre, illetve vizsgálatra egy nyugati és egy keleti változatot javasolt a terv.