Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 2. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT RÉTSÁGOT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Nógrád Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 2. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT RÉTSÁGOT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Technikai adatok:

Hat változat hossza: 3,62-4,67 km

Tervezési kategória: K.I.c.C.

Tervezési sebesség: 80 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x1

Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

Padkaszélesség: 2,00-2,00 m

Koronaszélesség: 11,00 m

Szükséges helyeken kapaszkodósáv: 3,50 m

Műtárgyak: 130-250 m hosszúak

Szolgáltatások:

-Tanulmányterv

A 2. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT RÉTSÁGOT ELKERÜLŐ SZAKASZA

A 2. sz. főút igen jelentős eleme a magyar úthálózatnak. Nemzetközi szerepe is nagy, mint E77 számú út része az európai úthálózatnak. Rétság a Börzsöny és a Cserhát között elhelyezkedő medence-dombságon, a Dél-Nógrádi dombvidéken fekszik. Rétságot a meglévő 2. sz. főút délnyugat-északkelet irányba szeli át. A völgyelet alján nyugat-kelet irányban keresztezi a – közel párhuzamosan haladó – Jenői patak és a MÁV Diósjenő – Romhány vasútvonal.

A tervezési feladat szerint tanulmánytervet kellett készíteni a várost keletről és nyugatról elkerülő nyomvonalakra egyaránt, külön szintű vasúti keresztezéssel. A terv megvalósításának célja: a 2. sz. főúttal Rétság város elkerülése, a település mentesítése az átmenő forgalom környezeti hatásaitól és biztonságos, gyors, megfelelő színvonalú közúti kapcsolat biztosítása.

A tervezett elkerülő út nyomvonalvizsgálata során figyelembe lettek véve a város fejlesztési elképzelései is. Az elkészült számos változatból a széleskörű egyeztetésre három nyugati és három keleti változat maradt fenn a szűrőn. Továbbtervezésre, illetve vizsgálatra egy nyugati és egy keleti változatot javasolt a terv.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print