Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Hajdú-Bihar Megyei Állami Közútkezelő Kht.
Év:1999
Árbevétel:
Úthossz: 2,9 km
Tervezési kategória: K.II.a.B. (külterületen) B.II.C. (belterületen)
Tervezési sebesség: 80 km/h és 50 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x2 sáv, dupla záróvonallal, csomóponti kanyarodó sávokkal
Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m
Szervízutak szélessége: 6,0 m, illetve 4,5 m
Jelzőlámpás csomópontok száma: 4-10
- Előminősítési és ajánlatkérési dokumentáció
A 4. sz. főút debreceni elkerülő szakasz a mai elképzelések szerint a 76+550 kmsz. térségében keresztezi a jelenlegi 35. sz. főutat, amellyel csomópontot alkot. A 35. sz. főút rekonstrukcióját e csomópont és Debrecen között (az Alkotmány utcáig) 2x2 sávra való bővítésével kell megvalósítani.
Az I. ütemű építési szakasz a MÁV Debrecen-Tiszalök vasútvonal keresztezését (77+817) követően indul és érinti Debrecen külterületét a 77+870 – 78+750, illetve belterületét a 78+750 – 80+768 km szelvények között.A főút jelenleg a debreceni Békéssy Béla úti és Akadémia utcai csomópontok közötti 2x2 forgalmi sávos szakasz kivételével 2x1 forgalmi sávos kialakítású. A burkolat szélessége 7,5-8,0 m, illetve a 2x2 sávos szakaszon 14,0 m. Az építési szakaszon hat, jelzőlámpás forgalmi csomópont létesül. A teljes szakaszon ki kell építeni a közvilágítást és a szükséges helyeken a meglévő közműveket védelembe kell helyezni vagy ki kell váltani. A csapadékvíz elvezetés zárt rendszerben történik, a befogadó a Tócó-csatorna. Két helyen épül több száz méter hosszú levezető csatorna, egyik egy tervezett új út nyomvonalán, a másik a Vezér utca Tócó-ig terjedő szakaszán. A beépítési korlátok és a magassági kötöttségek miatt három helyen támfalak építésére is sor kerül.
A tervek és a dokumentációk készítésében más tervező és tanácsadó szervezetek is részt vettek.