Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 35 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT DEBRECENI BEVEZETŐ SZAKASZÁNAK NÉGYSÁVÚSÍTÁSA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Hajdú-Bihar Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 35 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT DEBRECENI BEVEZETŐ SZAKASZÁNAK NÉGYSÁVÚSÍTÁSA

Technikai adatok:

Úthossz: 2,9 km

Tervezési kategória: K.II.a.B. (külterületen) B.II.C. (belterületen)

Tervezési sebesség: 80 km/h és 50 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x2 sáv, dupla záróvonallal, csomóponti kanyarodó sávokkal

Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

Szervízutak szélessége: 6,0 m, illetve 4,5 m

Jelzőlámpás csomópontok száma: 4-10

Szolgáltatások:

- Előminősítési és ajánlatkérési dokumentáció

A 35 SZ. MÁSODRENDŰ FŐÚT DEBRECENI BEVEZETŐ SZAKASZÁNAK NÉGYSÁVÚSÍTÁSA

A 4. sz. főút debreceni elkerülő szakasz a mai elképzelések szerint a 76+550 kmsz. térségében keresztezi a jelenlegi 35. sz. főutat, amellyel csomópontot alkot. A 35. sz. főút rekonstrukcióját e csomópont és Debrecen között (az Alkotmány utcáig) 2x2 sávra való bővítésével kell megvalósítani.

Az I. ütemű építési szakasz a MÁV Debrecen-Tiszalök vasútvonal keresztezését (77+817) követően indul és érinti Debrecen külterületét a 77+870 – 78+750, illetve belterületét a 78+750 – 80+768 km szelvények között.A főút jelenleg a debreceni Békéssy Béla úti és Akadémia utcai csomópontok közötti 2x2 forgalmi sávos szakasz kivételével 2x1 forgalmi sávos kialakítású. A burkolat szélessége 7,5-8,0 m, illetve a 2x2 sávos szakaszon 14,0 m. Az építési szakaszon hat, jelzőlámpás forgalmi csomópont létesül. A teljes szakaszon ki kell építeni a közvilágítást és a szükséges helyeken a meglévő közműveket védelembe kell helyezni vagy ki kell váltani. A csapadékvíz elvezetés zárt rendszerben történik, a befogadó a Tócó-csatorna. Két helyen épül több száz méter hosszú levezető csatorna, egyik egy tervezett új út nyomvonalán, a másik a Vezér utca Tócó-ig terjedő szakaszán. A beépítési korlátok és a magassági kötöttségek miatt három helyen támfalak építésére is sor kerül.

A tervek és a dokumentációk készítésében más tervező és tanácsadó szervezetek is részt vettek.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print