Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Állami Közútkezelő Kht.
Év:1999
Árbevétel:
Úthossz: 3,250 km
Tervezési kategória: B.I.C.
Tervezési sebesség: 50 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x2 + kanyarodó és leálló sávok
Forgalmi sávok szélessége: 3,50 m
Pályaszélességek: 15,0-21,0 m (főúton), 5,50-6,0 m (szervízutakon), 3,60 m (gyalog és kerékpárút).
Szabályozási szélesség: min. 40 m
Csomópontok száma: 4-10
Új utcák hossza: 500-1.800 m
Szervízutak hossza: 1.600-1.900 m
-Tanulmányterv
A 41. sz. főútnak a tervezés tárgyát képező része a nyíregyházi főútvonalak legproblémásabb bevezető szakasza. A legnagyobb gond a kapacitáshiány, melyet a forgalomszámlálások is igazoltak. További gondot okoz az útcsatlakozások és kapubehajtók nagy száma. A tervezési szakaszon szeszélyes eloszlásban 28 meglévő utca csatlakozik a 41. sz. főúthoz és a rendezési terv további hét új utca nyitásával számol.
A rendezetlen viszonyok is közrejátszhatnak abban, hogy a térség baleseti adatai nem túl kedvezőek. A teljes tervezési szakaszon nincs egyetlen kijelölt gyalogos átkelőhely sem, az átközlekedés teljesen szabályozatlan módon zajlik. Fő tervezési cél volt a kapacitásgondok megszüntetése, a gyalogos és kerékpáros forgalom biztonságos feltételeinek kialakítása, valamint az út menti területeknek az átmenő forgalmat legkevésbé zavaró feltárása.
A három változat egyikét a rendezési tervvel összhangban kellett tervezni. A változatokban szerepeltettük a környező úthálózaton szükséges minimális beavatkozásokat is. Összefoglaló javaslatunkban a különböző változatok megfelelő részeinek összedolgozásával alakítottuk ki a legkedvezőbb megoldást. Az "A" változat több csatlakozási pontot biztosító csomópontrendszere, az Orosi csomópont körforgalmúvá alakítása hosszú távra rendezné és biztonságossá tenné mindenki számára a 41. sz. főút ezen szakaszát.