Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

Technikai adatok:

Úthossz: 3,250 km

Tervezési kategória: B.I.C.

Tervezési sebesség: 50 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x2 + kanyarodó és leálló sávok

Forgalmi sávok szélessége: 3,50 m

Pályaszélességek: 15,0-21,0 m (főúton), 5,50-6,0 m (szervízutakon), 3,60 m (gyalog és kerékpárút).

Szabályozási szélesség: min. 40 m

Csomópontok száma: 4-10

Új utcák hossza: 500-1.800 m

Szervízutak hossza: 1.600-1.900 m

Szolgáltatások:

-Tanulmányterv

A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

A 41. sz. főútnak a tervezés tárgyát képező része a nyíregyházi főútvonalak legproblémásabb bevezető szakasza. A legnagyobb gond a kapacitáshiány, melyet a forgalomszámlálások is igazoltak. További gondot okoz az útcsatlakozások és kapubehajtók nagy száma. A tervezési szakaszon szeszélyes eloszlásban 28 meglévő utca csatlakozik a 41. sz. főúthoz és a rendezési terv további hét új utca nyitásával számol.

A rendezetlen viszonyok is közrejátszhatnak abban, hogy a térség baleseti adatai nem túl kedvezőek. A teljes tervezési szakaszon nincs egyetlen kijelölt gyalogos átkelőhely sem, az átközlekedés teljesen szabályozatlan módon zajlik. Fő tervezési cél volt a kapacitásgondok megszüntetése, a gyalogos és kerékpáros forgalom biztonságos feltételeinek kialakítása, valamint az út menti területeknek az átmenő forgalmat legkevésbé zavaró feltárása.

A három változat egyikét a rendezési tervvel összhangban kellett tervezni. A változatokban szerepeltettük a környező úthálózaton szükséges minimális beavatkozásokat is. Összefoglaló javaslatunkban a különböző változatok megfelelő részeinek összedolgozásával alakítottuk ki a legkedvezőbb megoldást. Az "A" változat több csatlakozási pontot biztosító csomópontrendszere, az Orosi csomópont körforgalmúvá alakítása hosszú távra rendezné és biztonságossá tenné mindenki számára a 41. sz. főút ezen szakaszát.

Aktualitások

Nagy segítség a kicsiknek

Az UVATERV Zrt. nem először tesz jótékony felajánlást, illetve mutat tettrekészséget pozitív társadalmi felelősségvállalás terén.

Bővebben

Reprezentációs költségek felajánlása.

Az UVATERV célja, hogy példamutató és színvonalas munkánkkal értéket teremtsünk, ugyanakkor tudjuk, hogy felelősséggel tartozunk környezetünkért, az itt élő emberekért, munkatársainkért és családjaikért.

 

Bővebben

Kiállítottunk a XIII. Térinformatikai Konferencián

2022. november 3-4.-én, immár 13. alkalommal került megrendezésre a Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás a Debreceni Egyetemen.
Az UVATERV Zrt. évek óta előadásokkal képviseli magát a szakmai eseménysorozaton, ám idén első alkalommal kiállítóként is megjelent.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print