Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

Technikai adatok:

Úthossz: 3,250 km

Tervezési kategória: B.I.C.

Tervezési sebesség: 50 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x2 + kanyarodó és leálló sávok

Forgalmi sávok szélessége: 3,50 m

Pályaszélességek: 15,0-21,0 m (főúton), 5,50-6,0 m (szervízutakon), 3,60 m (gyalog és kerékpárút).

Szabályozási szélesség: min. 40 m

Csomópontok száma: 4-10

Új utcák hossza: 500-1.800 m

Szervízutak hossza: 1.600-1.900 m

Szolgáltatások:

-Tanulmányterv

A 41. SZ. FŐÚT 2,2-5,4 KMSZ. KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK (NYÍREGYHÁZA-OROS) KAPACITÁSBŐVÍTÉSE

A 41. sz. főútnak a tervezés tárgyát képező része a nyíregyházi főútvonalak legproblémásabb bevezető szakasza. A legnagyobb gond a kapacitáshiány, melyet a forgalomszámlálások is igazoltak. További gondot okoz az útcsatlakozások és kapubehajtók nagy száma. A tervezési szakaszon szeszélyes eloszlásban 28 meglévő utca csatlakozik a 41. sz. főúthoz és a rendezési terv további hét új utca nyitásával számol.

A rendezetlen viszonyok is közrejátszhatnak abban, hogy a térség baleseti adatai nem túl kedvezőek. A teljes tervezési szakaszon nincs egyetlen kijelölt gyalogos átkelőhely sem, az átközlekedés teljesen szabályozatlan módon zajlik. Fő tervezési cél volt a kapacitásgondok megszüntetése, a gyalogos és kerékpáros forgalom biztonságos feltételeinek kialakítása, valamint az út menti területeknek az átmenő forgalmat legkevésbé zavaró feltárása.

A három változat egyikét a rendezési tervvel összhangban kellett tervezni. A változatokban szerepeltettük a környező úthálózaton szükséges minimális beavatkozásokat is. Összefoglaló javaslatunkban a különböző változatok megfelelő részeinek összedolgozásával alakítottuk ki a legkedvezőbb megoldást. Az "A" változat több csatlakozási pontot biztosító csomópontrendszere, az Orosi csomópont körforgalmúvá alakítása hosszú távra rendezné és biztonságossá tenné mindenki számára a 41. sz. főút ezen szakaszát.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print