Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 4. SZ. FŐÚT ABONYT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 4. SZ. FŐÚT ABONYT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Technikai adatok:

Úthossz: 17,7 km (ebből 11,9 km autóúttá fejleszthető M4)

Tervezési kategória: K.I.b.A. és K.I.c.A.

Tervezési sebesség: 100 km/h és 80 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x1

Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

Padkaszélesség: 2,50-3,50 m

Koronaszélesség: 12,00-13,00 m

3 db szintbeni, 1 db különszintű csomópont

1 db különszintű földút átvezetés

Szolgáltatások:

- Kibővített engedélyezési terv

- Építési engedély megszerzése

A 4. SZ. FŐÚT ABONYT ELKERÜLŐ SZAKASZA

A 4. sz. főút korszerűsítése régóta napirenden lévő feladat. A Pest megyei részen az Albertirsa-Abony közötti, Ceglédet elkerülő kb. 28,5 km hosszú szakasz a hetvenes évek közepén épült meg a távlati M4 autópálya bal pályájaként. A 4. sz. főút Abony után a 91-103 km szelvények között Szolnokot is elkerüli.

A 4 sz. főúton tehát az 50-103 km szelvény között egyedüli átkelési szakasz az abonyi, amely a település központjában gyűjti össze a sugárirányban befutó 5 db alsóbbrendű utat. A nagy kerékpáros és gyalogos forgalom rendkívül veszélyeztetett. Az elkerülés 79,0 km szelvény térségében a teleptől elvágott legelő területek megközelítésére és a közeli földút átvezetésére műtárgy épül. A farmot zajárnyékoló fal és véderdő védi. A 82 km szelvény térségében a nyomvonal tanyákkal szabdalt erdőtömböt (telepített nemesnyár) vág ketté, amelyet a beruházás keretében csereerdővel pótolnak. A tanyák védelmére zajárnyékolófalak épülnek és véderdő telepítendő. A 40. sz. és 32. sz. főutak negyedlóhere típusú különszintű csomóponttal kapcsolódnak az elkerülő szakaszhoz.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print