Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht.
Év:1999
Árbevétel:
Úthossz: 17,7 km (ebből 11,9 km autóúttá fejleszthető M4)
Tervezési kategória: K.I.b.A. és K.I.c.A.
Tervezési sebesség: 100 km/h és 80 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x1
Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m
Padkaszélesség: 2,50-3,50 m
Koronaszélesség: 12,00-13,00 m
3 db szintbeni, 1 db különszintű csomópont
1 db különszintű földút átvezetés
- Kibővített engedélyezési terv
- Építési engedély megszerzése
A 4. sz. főút korszerűsítése régóta napirenden lévő feladat. A Pest megyei részen az Albertirsa-Abony közötti, Ceglédet elkerülő kb. 28,5 km hosszú szakasz a hetvenes évek közepén épült meg a távlati M4 autópálya bal pályájaként. A 4. sz. főút Abony után a 91-103 km szelvények között Szolnokot is elkerüli.
A 4 sz. főúton tehát az 50-103 km szelvény között egyedüli átkelési szakasz az abonyi, amely a település központjában gyűjti össze a sugárirányban befutó 5 db alsóbbrendű utat. A nagy kerékpáros és gyalogos forgalom rendkívül veszélyeztetett. Az elkerülés 79,0 km szelvény térségében a teleptől elvágott legelő területek megközelítésére és a közeli földút átvezetésére műtárgy épül. A farmot zajárnyékoló fal és véderdő védi. A 82 km szelvény térségében a nyomvonal tanyákkal szabdalt erdőtömböt (telepített nemesnyár) vág ketté, amelyet a beruházás keretében csereerdővel pótolnak. A tanyák védelmére zajárnyékolófalak épülnek és véderdő telepítendő. A 40. sz. és 32. sz. főutak negyedlóhere típusú különszintű csomóponttal kapcsolódnak az elkerülő szakaszhoz.