Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 4. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT HAJDÚSZOBOSZLÓT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Hajdú-Bihar Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 4. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT HAJDÚSZOBOSZLÓT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Technikai adatok:

Elkerülő út hossza: 13,3 km

Forgalmi sávok száma: 2x1

Földmunka: 600.000 m3

Műtárgyak: 2 db vasút feletti híd, 1 db patak feletti híd

Csomópontok száma: 4 db szintbeni

Szolgáltatások:

Engedélyezési terv készítése azt ezt megelőzően jóváhagyott tanulmánytervek és környezetvédelmi hatástanulmányok alapján.

A 4. SZ. ELSŐRENDŰ FŐÚT HAJDÚSZOBOSZLÓT ELKERÜLŐ SZAKASZA

A Hajdúszoboszlón áthaladó 4. sz. főút forgalma (12-14 ezer jármű/nap) időszerűvé teszi az elkerülő út megépítését. Ezt indokolja a város idegenforgalmi jelentősége és a nagyarányú átmenő forgalom.

Az elkerülő út nyomvonalának kijelölésére készített tanulmánytervek több változatot vizsgáltak. Ezek közül a várostól északra kijelölhető nyomvonalak környezetvédelmi okokból és az ott elhelyezkedő gázkitermelő kutak miatt nem bizonyultak megvalósíthatónak. A déli nyomvonalak – egy kivételével – földvédelmi okokból és a meglévő vízbázis miatt nem kapták meg valamennyi szakhatóság hozzájárulását.

A kiválasztott és valamennyi szakhatóság által jóváhagyott, építési engedélyt kapott változat a Keleti főcsatorna után válik el a meglévő főúttól és kétszer a Budapest-Záhony vasútvonalat, közben pedig a 4804. j. Derecskei utat és a Kösely patakot keresztezve, végig sík területen haladva, Ebes külterületi határán csatlakozik vissza a meglévő főútra. A tervezett nyomvonal Hajdúszoboszló keleti oldalán három meglévő vízműkút áthelyezését igényli. A megépülő elkerülő út része a nagytávban megépülő M4 gyorsforgalmi útnak, annak jobb pályarésze, paraméterei a továbbfejlesztést lehetővé teszik.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print