Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A 61. SZ. FŐÚT DOMBÓVÁRT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Tolna Megyei Állami Közútkezelő Kht.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A 61. SZ. FŐÚT DOMBÓVÁRT ELKERÜLŐ SZAKASZA

Technikai adatok:

A, B, C változat hossza: 5,7-9,9-10,9 km

Tervezési kategória: K.II.a.A. és K.II.b.A.

Tervezési sebesség: 100 km/h és 80 km/h

Forgalmi sávok száma: 2x1

Sávszélesség: 3,50 m

Padkaszélesség: 2,50-1,50 m

Koronaszélesség: 12,00-10,00 m

4 db szintbeni csomópont

Műtárgyak: 10-70 m nyílásúak

Szolgáltatások:

- Megvalósíthatósági tanulmány

- Tanulmányterv

A 61. SZ. FŐÚT DOMBÓVÁRT ELKERÜLŐ SZAKASZA

A 61. sz. főút északi és keleti irányban Tamási, Siófokon keresztül a Balaton felé, illetve Dunaföldváron át az Alföld felé ad kapcsolatot. Nyugati irányban a többi dél-nyugat dunántúli megye (Somogy, Zala) érhető el. Az átkelési szakasz a városközponttól északi irányban eltolva halad.

A 611. sz. főút a 61. sz. főútba csatlakozva déli irányban halad Pécs felé a város nyugati részén.A 6532. j. út a város északi részén csatlakozik jól kiépített csomóponttal a 61. sz. főút 1997-ben befejezett rehabilitációja során kialakított 2x2 sávos szakaszához.

Az átkelési szakasz további rehabilitációja a beépítési kötöttségek miatt nem folytatható, így annak kétharmadán csak 2x1 sávon bonyolódhat a forgalom. A különböző változatok a 61. sz. főútból 87,4-92,2 km szelvény között válnak ki nyugati irányban, majd azonos szelvényben a 95+870 km szelvényben csatlakoznak vissza a 61. sz. főút meglévő nyomvonalába Attala külterületén.

A térségben a magyar gyorsforgalmi úthálózat távlati fejlesztési terve egy kelet-nyugati (M9) és egy észak-déli irányú (M65) kapcsolatot javasol. Két, a várostól távolabbi változat műszaki paraméterei lehetővé teszik, hogy az elkerülő út a gyorsforgalmi úthálózat részeként, annak első ütemeként épüljön meg.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print