Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Tolna Megyei Állami Közútkezelő Kht.
Év:1999
Árbevétel:
A, B, C változat hossza: 5,7-9,9-10,9 km
Tervezési kategória: K.II.a.A. és K.II.b.A.
Tervezési sebesség: 100 km/h és 80 km/h
Forgalmi sávok száma: 2x1
Sávszélesség: 3,50 m
Padkaszélesség: 2,50-1,50 m
Koronaszélesség: 12,00-10,00 m
4 db szintbeni csomópont
Műtárgyak: 10-70 m nyílásúak
- Megvalósíthatósági tanulmány
- Tanulmányterv
A 61. sz. főút északi és keleti irányban Tamási, Siófokon keresztül a Balaton felé, illetve Dunaföldváron át az Alföld felé ad kapcsolatot. Nyugati irányban a többi dél-nyugat dunántúli megye (Somogy, Zala) érhető el. Az átkelési szakasz a városközponttól északi irányban eltolva halad.
A 611. sz. főút a 61. sz. főútba csatlakozva déli irányban halad Pécs felé a város nyugati részén.A 6532. j. út a város északi részén csatlakozik jól kiépített csomóponttal a 61. sz. főút 1997-ben befejezett rehabilitációja során kialakított 2x2 sávos szakaszához.
Az átkelési szakasz további rehabilitációja a beépítési kötöttségek miatt nem folytatható, így annak kétharmadán csak 2x1 sávon bonyolódhat a forgalom. A különböző változatok a 61. sz. főútból 87,4-92,2 km szelvény között válnak ki nyugati irányban, majd azonos szelvényben a 95+870 km szelvényben csatlakoznak vissza a 61. sz. főút meglévő nyomvonalába Attala külterületén.
A térségben a magyar gyorsforgalmi úthálózat távlati fejlesztési terve egy kelet-nyugati (M9) és egy észak-déli irányú (M65) kapcsolatot javasol. Két, a várostól távolabbi változat műszaki paraméterei lehetővé teszik, hogy az elkerülő út a gyorsforgalmi úthálózat részeként, annak első ütemeként épüljön meg.