Telepszerű létesítmények tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

RAJKAI AUTÓPÁLYA HATÁRÁTKELŐHELY

Vissza

Helyszín:

Megbízó:PM. Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága

Év:1996

Árbevétel:

Letöltés:RAJKAI AUTÓPÁLYA HATÁRÁTKELŐHELY

Technikai adatok:

- tervezési terület: 26 ha

- földmunka: 180 000 m3

- útburkolat: 93 000 m2

- térkő burkolat: 21 100 m2

- kamionparkolóhely: 113 db

- épületek alapterülete:5 560 m2

- víznyomócső: 2 700 m

- szennyvíznyomócső: 1 200 m

- csatornák: 7 100 m

- gázvezeték: 530 m

- energiaellátás: 15 800 m

- távközlési alépítmény:18 700 m

Szolgáltatások:

Útépítés, forgalomtechnika

Hídépítés

Építészet

Szerkezettervezés

Komplex közműellátás

RAJKAI AUTÓPÁLYA HATÁRÁTKELŐHELY

A magyarországi M15-ös és a szlovákiai D2-es autópályák az európai észak-déli tranzitforgalom lebonyolításában igen jelentős szerepet töltenek be. Ezen autópályák magyar-szlovák határcsatlakozási pontján került kiépítésre a Rajkai autópálya határátkelőhely, amely a személy- és teherforgalom országhatáron történő ki- és beléptetését az európai normáknak megfelelő magas színvonalon biztosítja.

A személygépkocsi forgalom országhatáron történő be- és kiléptetése 2x14 sávon, az autóbusz forgalomé 2x3 sávon zajlik, belépéskor a magyar oldalon a tehergépjármű forgalom vámkezelésére 4 sáv áll rendelkezésre.

A határátkelőhely úthálózata aszfalt és térkő burkolattal került kialakításra. A központi épület magastetős, 3 szintes kialakítású 4240 m2 összterülettel, ezen kívül még vizsgáló épületek, fülkék, védőtetők szolgálják az EU normáknak megfelelő határkezelési technológia végrehajtását. A létesítmény közműellátását a rajkai meglévő közműhálózatokhoz való csatlakozással biztosítottuk, melynek keretében új transzformátor állomás, gázfogadó, szennyvízátemelő, és gerincvezetékek építése vált szükségessé.

A 3,8 Mrd Ft-os beruházás megvalósításával - mely számos mérnöki szakág összekapcsolt munkája alapján jött létre - Magyarország legkorszerűbb határátkelőhelye épült meg.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print