Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.
Év:2000
Árbevétel:
Tervezési sebesség: 120 km/h
Tengelyterhelés: 225 kN
Vágány hossz: 52,4 km
Kitérők száma: 29 csoport
Állomások száma: 6 db
Megállóhelyek száma: 7db
Megvalósíthatósági tanulmány, a tervezett vonalszakaszon a 120 km/h sebesség, és a vonalon található állomási vágányok előírásokban szereplő használható hosszának biztosítása.
Az V. számú helsinki közlekedési folyosó dunántúli szakaszát a Bajánsenye-Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba-Székesfehérvár-Budapest vasútvonal képviseli. A Bajánsenye-Zalalövő-Zalaegerszeg vasútvonal, szerves folytatását képezi a Boba-Zalaegerszeg közötti szakasz, mely kapcsolatot teremt a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely fővonallal.
Az ISPA támogatásra benyújtott tanulmány az alábbi jelentősebb beavatkozásokat tartalmazza:
- a jelenleg 80 km/h engedélyezett sebesség120 km/h-ra történő felemeléséhez 19 íves szakaszon kellett korrekciót előirányozni,
- a teljes vonalon és az állomások átmenő fővágányaiban 54-es rendszerű felépítmény kerül beépítésre,
- az átmenő fővágányokban Ukk és Zalaszentiván állomásokon nagysugarú, egyéb helyeken egyszerű, illetve átszelési 54-es rendszerű kitérők fektetése,
- az összes állomáson és megállóhelyen emelt peron építése ill. a meglévő peronok átépítése,
- a vonalon található összes műtárgy (66 db) felülvizsgálata 225 kN tengelyterhelésre. A műtárgyak egyrésze átépítésre kerül.
A tanulmány a leírtakon felül foglalkozik, térvilágítási, biztosító berendezési és környezetvédelmi kérdésekkel.