Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.
Év:1999
Árbevétel:
Tervezési sebesség: 100 km/h
Tengelyterhelés: 225 kN
Az átépítés teljes hosszon: 2.071 m
Vágányhossz: 10.000 vm.
Egyszerű kitérő: 23 csoport
Átszelési kitérő: 2 csoport
Nagysugarú kitérő: 3 csoport
Emelt peron: 3.200 m2
Gyalogos aluljáró: 50 m
Engedélyezési és tenderterv készítés, a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító állomás összes szakágát érintő átépítésére. A tervek részben a hatósági engedélyek beszerzését, részben a megfelelő vállalkozó kiválasztását elősegítő versenyeztetést teszik lehetővé.
Rákospalota-Újpest állomás a MÁV Budapest-Vác-Szob (oh.) fővonal közbenső állomása. A fővonal rekonstrukciója különböző Európai Uniós támogatások felhasználásával évek óta folyik. E munkák keretében kerül sor az állomás korszerűsítésére, melynek kapcsán az alábbi főbb munkák elvégzése szükséges:
- az átmenő fővágányok átépítése oly módon, hogy a szobi vonalon 100 km/h míg a Rákosrendezőről érkező "lokal" vágányon a 80 km/h biztosítható legyen.
- az állomás teljes hosszán felépítménycsere, a három átmenő fővágányban 60-as rendszerű, míg az egyéb vágányokban 54-es rendszerű felépítmény felhasználásával.
- a tervezett felépítményi rendszernek megfelelő betonaljas kitérők fektetése, a lokal vágány szobi kijáratát nagysugarú kitérőkkel biztosítva.
- az Európai Uniós elvárásokat kielégítő, gyalogos aluljáróval kiszolgált emelt peronok építése.
- az esélyegyenlőségi törvény előírásait biztosító hidraulikus liftek beépítése, mind az átmenő, mind a peronra irányuló forgalom számára.
- a MÁV műemlék felvételi épület átalakítása.
A felsorolt munkák még kiegészülnek a biztosító berendezés, térvilágítás, távközlés és felsővezeték korszerűsítési munkákkal.