Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Technikai adatok:

Tervezési sebesség: 100 km/h

Tengelyterhelés: 225 kN

Az átépítés teljes hosszon: 2.071 m

Vágányhossz: 10.000 vm.

Egyszerű kitérő: 23 csoport

Átszelési kitérő: 2 csoport

Nagysugarú kitérő: 3 csoport

Emelt peron: 3.200 m2

Gyalogos aluljáró: 50 m

Szolgáltatások:

Engedélyezési és tenderterv készítés, a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító állomás összes szakágát érintő átépítésére. A tervek részben a hatósági engedélyek beszerzését, részben a megfelelő vállalkozó kiválasztását elősegítő versenyeztetést teszik lehetővé.

A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Rákospalota-Újpest állomás a MÁV Budapest-Vác-Szob (oh.) fővonal közbenső állomása. A fővonal rekonstrukciója különböző Európai Uniós támogatások felhasználásával évek óta folyik. E munkák keretében kerül sor az állomás korszerűsítésére, melynek kapcsán az alábbi főbb munkák elvégzése szükséges:

- az átmenő fővágányok átépítése oly módon, hogy a szobi vonalon 100 km/h míg a Rákosrendezőről érkező "lokal" vágányon a 80 km/h biztosítható legyen.

- az állomás teljes hosszán felépítménycsere, a három átmenő fővágányban 60-as rendszerű, míg az egyéb vágányokban 54-es rendszerű felépítmény felhasználásával.

- a tervezett felépítményi rendszernek megfelelő betonaljas kitérők fektetése, a lokal vágány szobi kijáratát nagysugarú kitérőkkel biztosítva.

- az Európai Uniós elvárásokat kielégítő, gyalogos aluljáróval kiszolgált emelt peronok építése.

- az esélyegyenlőségi törvény előírásait biztosító hidraulikus liftek beépítése, mind az átmenő, mind a peronra irányuló forgalom számára.

- a MÁV műemlék felvételi épület átalakítása.

A felsorolt munkák még kiegészülnek a biztosító berendezés, térvilágítás, távközlés és felsővezeték korszerűsítési munkákkal.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print