Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.

Év:1999

Árbevétel:

Letöltés:A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Technikai adatok:

Tervezési sebesség: 100 km/h

Tengelyterhelés: 225 kN

Az átépítés teljes hosszon: 2.071 m

Vágányhossz: 10.000 vm.

Egyszerű kitérő: 23 csoport

Átszelési kitérő: 2 csoport

Nagysugarú kitérő: 3 csoport

Emelt peron: 3.200 m2

Gyalogos aluljáró: 50 m

Szolgáltatások:

Engedélyezési és tenderterv készítés, a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító állomás összes szakágát érintő átépítésére. A tervek részben a hatósági engedélyek beszerzését, részben a megfelelő vállalkozó kiválasztását elősegítő versenyeztetést teszik lehetővé.

A RÁKOSPALOTA-ÚJPEST VASÚTÁLLOMÁS ÁTÉPÍTÉSE

Rákospalota-Újpest állomás a MÁV Budapest-Vác-Szob (oh.) fővonal közbenső állomása. A fővonal rekonstrukciója különböző Európai Uniós támogatások felhasználásával évek óta folyik. E munkák keretében kerül sor az állomás korszerűsítésére, melynek kapcsán az alábbi főbb munkák elvégzése szükséges:

- az átmenő fővágányok átépítése oly módon, hogy a szobi vonalon 100 km/h míg a Rákosrendezőről érkező "lokal" vágányon a 80 km/h biztosítható legyen.

- az állomás teljes hosszán felépítménycsere, a három átmenő fővágányban 60-as rendszerű, míg az egyéb vágányokban 54-es rendszerű felépítmény felhasználásával.

- a tervezett felépítményi rendszernek megfelelő betonaljas kitérők fektetése, a lokal vágány szobi kijáratát nagysugarú kitérőkkel biztosítva.

- az Európai Uniós elvárásokat kielégítő, gyalogos aluljáróval kiszolgált emelt peronok építése.

- az esélyegyenlőségi törvény előírásait biztosító hidraulikus liftek beépítése, mind az átmenő, mind a peronra irányuló forgalom számára.

- a MÁV műemlék felvételi épület átalakítása.

A felsorolt munkák még kiegészülnek a biztosító berendezés, térvilágítás, távközlés és felsővezeték korszerűsítési munkákkal.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print