Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Technikai adatok:

Tervezési sebesség: 100 km/h

Tengelyterhelés: 225 kN

Vágányépítés: 9,3 km

Egyszerű kitérő: 5 csoport

Átszelési kitérő: 1 csoport

Alacsony peron: 640 m2

Útátjáró: 6 db

Szolgáltatások:

Az egyesített terv a meglévő vasúti pálya 100 km/h sebesség kifejtésére alkalmassá tételét oly módon biztosítja, hogy a jelenlegi állomásfejek és a nyomvonal megőrizhető legyen.

A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

A Szekszárd (kiz). – Tolna-Mözs (bez.) vonalon jelenleg az engedélyezett sebesség 80 km/h, helyenként 60 km/h. Ennek oka kisebb mértékben vonalvezetési, nagyobb mértékben felépítményi hiányosságokra vezethető vissza. A pályát több évtizeddel ezelőtt építették, amit eddig átfogó rekonstrukció nem követett. A korszerűsítés kapcsán az alábbi jelentősebb beavatkozásokat irányozta elő az egyesített terv.

- az ívekben a kívánt 100 km/h sebességnek megfelelő túlemelések biztosítása

- a vonal és az állomás teljes hosszán az elavult –helyenként 34,5 kg/fm rendszerű – felépítmény teljes cseréje. A tervezett felépítmény 54-es rendszerű sínek, LM. jelű vasbetonaljon 50 cm vastag zúzottkőágyazatba fektetve.

- Tolna-Mözs állomáson az elhasználódott kitérők, korszerű 54 rendszerű betonaljas kitérőkkel való kiváltása.

- az állomáson a 4,75 m-es vágány tengelytávolság megőrzése mellett, 160 m hosszon emelt peronok építése.

- a vonali útátjárók teljes átépítése korszerű elemes kivitelben, növelve azok biztonságát.

A leírtakból kitűnik, hogy a beavatkozások egyértelmű célja az érintett vonalon és állomáson a szolgáltatási színvonal jelentős emelése.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print