Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.

Év:1998

Árbevétel:

Letöltés:A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

Technikai adatok:

Tervezési sebesség: 100 km/h

Tengelyterhelés: 225 kN

Vágányépítés: 9,3 km

Egyszerű kitérő: 5 csoport

Átszelési kitérő: 1 csoport

Alacsony peron: 640 m2

Útátjáró: 6 db

Szolgáltatások:

Az egyesített terv a meglévő vasúti pálya 100 km/h sebesség kifejtésére alkalmassá tételét oly módon biztosítja, hogy a jelenlegi állomásfejek és a nyomvonal megőrizhető legyen.

A SZEKSZÁRD (KIZ.) –TOLNA-MÖZS (BEZ.) VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE

A Szekszárd (kiz). – Tolna-Mözs (bez.) vonalon jelenleg az engedélyezett sebesség 80 km/h, helyenként 60 km/h. Ennek oka kisebb mértékben vonalvezetési, nagyobb mértékben felépítményi hiányosságokra vezethető vissza. A pályát több évtizeddel ezelőtt építették, amit eddig átfogó rekonstrukció nem követett. A korszerűsítés kapcsán az alábbi jelentősebb beavatkozásokat irányozta elő az egyesített terv.

- az ívekben a kívánt 100 km/h sebességnek megfelelő túlemelések biztosítása

- a vonal és az állomás teljes hosszán az elavult –helyenként 34,5 kg/fm rendszerű – felépítmény teljes cseréje. A tervezett felépítmény 54-es rendszerű sínek, LM. jelű vasbetonaljon 50 cm vastag zúzottkőágyazatba fektetve.

- Tolna-Mözs állomáson az elhasználódott kitérők, korszerű 54 rendszerű betonaljas kitérőkkel való kiváltása.

- az állomáson a 4,75 m-es vágány tengelytávolság megőrzése mellett, 160 m hosszon emelt peronok építése.

- a vonali útátjárók teljes átépítése korszerű elemes kivitelben, növelve azok biztonságát.

A leírtakból kitűnik, hogy a beavatkozások egyértelmű célja az érintett vonalon és állomáson a szolgáltatási színvonal jelentős emelése.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print