Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Magyar Államvasutak Rt.
Év:1998
Árbevétel:
Tervezési sebesség: 100 km/h
Tengelyterhelés: 225 kN
Vágányépítés: 9,3 km
Egyszerű kitérő: 5 csoport
Átszelési kitérő: 1 csoport
Alacsony peron: 640 m2
Útátjáró: 6 db
Az egyesített terv a meglévő vasúti pálya 100 km/h sebesség kifejtésére alkalmassá tételét oly módon biztosítja, hogy a jelenlegi állomásfejek és a nyomvonal megőrizhető legyen.
A Szekszárd (kiz). – Tolna-Mözs (bez.) vonalon jelenleg az engedélyezett sebesség 80 km/h, helyenként 60 km/h. Ennek oka kisebb mértékben vonalvezetési, nagyobb mértékben felépítményi hiányosságokra vezethető vissza. A pályát több évtizeddel ezelőtt építették, amit eddig átfogó rekonstrukció nem követett. A korszerűsítés kapcsán az alábbi jelentősebb beavatkozásokat irányozta elő az egyesített terv.
- az ívekben a kívánt 100 km/h sebességnek megfelelő túlemelések biztosítása
- a vonal és az állomás teljes hosszán az elavult –helyenként 34,5 kg/fm rendszerű – felépítmény teljes cseréje. A tervezett felépítmény 54-es rendszerű sínek, LM. jelű vasbetonaljon 50 cm vastag zúzottkőágyazatba fektetve.
- Tolna-Mözs állomáson az elhasználódott kitérők, korszerű 54 rendszerű betonaljas kitérőkkel való kiváltása.
- az állomáson a 4,75 m-es vágány tengelytávolság megőrzése mellett, 160 m hosszon emelt peronok építése.
- a vonali útátjárók teljes átépítése korszerű elemes kivitelben, növelve azok biztonságát.
A leírtakból kitűnik, hogy a beavatkozások egyértelmű célja az érintett vonalon és állomáson a szolgáltatási színvonal jelentős emelése.