Utak és autópályák tervezése
Helyszín:
Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.
Év:2000
Árbevétel:
Úthossz: 20,6 km
Forgalmi sávok száma: 2x1
Földmunka: 1,4 milllió m3
Műtárgyak: Duna híd (916 m hosszú) 4 db földúti aluljáró 1 db vasútvonal feletti felüljáró 2 db földút feletti felüljáró 4 db vízfolyás feletti felüljáró
Csomópontok száma: 5 db szintbeni
Építési terv készítése az ezt megelőzően jóváhagyott környezetvédelmi hatástanulmányok és engedélyezési terv, valamint az ajánlati terv alapján.
Több mint félévszázados igény kielégítését teszi lehetővé a dunaföldvári és bajai Duna-hidak között Szekszárdtól északra megépülő új közúti Duna-híd. Ennek átadása hozzájárulhat dél-dunántúli és dél-alföldi térség szorosabb kapcsolatához és gyorsabb fejlődéséhez.
A nyomvonal kijelölését és jóváhagyását több éves, komoly környezet- és természetvédelmi kérdések megoldását igénylő tervezési munka előzte meg. Az elfogadott nyomvonal a nagytávban kiépülő M9 autópálya keresztmetszetű gyorsforgalmi út jobb pályarészeként első ütemben a 6. sz. – 51. sz. főutak között épül.
A Duna-híd 3x120 m-es medernyílásokkal, acélszerkezettel, az ártéri szakasz 80+3x65,5 m nyílásokkal, ún. öszvérszerkezettel (acél tartószerkezettel + vasbeton pályalemezzel) épül. A híd szerkezeti magassága 3,9 m.
A megépülő közúti kapcsolat az M5 autópálya felé történő továbbvezetéssel lehetővé teszi az M1 autópálya felől a 81. sz. és 63. sz. főutakkal együtt az M0 autóút és a főváros tehermentesítését az ÉNY-DK irányú átmenő nemzetközi forgalomtól.