Utak és autópályák tervezése

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

M9 AUTÓÚT A SZEKSZÁRDI DUNA-HÍDDAL

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Nemzeti Autópálya Rt.

Év:2000

Árbevétel:

Letöltés:M9 AUTÓÚT A SZEKSZÁRDI DUNA-HÍDDAL

Technikai adatok:

Úthossz: 20,6 km

Forgalmi sávok száma: 2x1

Földmunka: 1,4 milllió m3

Műtárgyak: Duna híd (916 m hosszú) 4 db földúti aluljáró 1 db vasútvonal feletti felüljáró 2 db földút feletti felüljáró 4 db vízfolyás feletti felüljáró

Csomópontok száma: 5 db szintbeni

Szolgáltatások:

Építési terv készítése az ezt megelőzően jóváhagyott környezetvédelmi hatástanulmányok és engedélyezési terv, valamint az ajánlati terv alapján.

M9 AUTÓÚT A SZEKSZÁRDI DUNA-HÍDDAL

Több mint félévszázados igény kielégítését teszi lehetővé a dunaföldvári és bajai Duna-hidak között Szekszárdtól északra megépülő új közúti Duna-híd. Ennek átadása hozzájárulhat dél-dunántúli és dél-alföldi térség szorosabb kapcsolatához és gyorsabb fejlődéséhez.

A nyomvonal kijelölését és jóváhagyását több éves, komoly környezet- és természetvédelmi kérdések megoldását igénylő tervezési munka előzte meg. Az elfogadott nyomvonal a nagytávban kiépülő M9 autópálya keresztmetszetű gyorsforgalmi út jobb pályarészeként első ütemben a 6. sz. – 51. sz. főutak között épül.

A Duna-híd 3x120 m-es medernyílásokkal, acélszerkezettel, az ártéri szakasz 80+3x65,5 m nyílásokkal, ún. öszvérszerkezettel (acél tartószerkezettel + vasbeton pályalemezzel) épül. A híd szerkezeti magassága 3,9 m.

A megépülő közúti kapcsolat az M5 autópálya felé történő továbbvezetéssel lehetővé teszi az M1 autópálya felől a 81. sz. és 63. sz. főutakkal együtt az M0 autóút és a főváros tehermentesítését az ÉNY-DK irányú átmenő nemzetközi forgalomtól.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print