Vasúttervezés
Helyszín:
Megbízó:Líbiai Közlekedési Minisztérium
Év:1981
Árbevétel:
Vágány hossza: 500 vkm
Állomások és megállók: 32 db
Hidak: 125 db
Épületek: 68 db
- Talajmechanika
- Geodézia
- Tanulmánytervek
- Engedélyezési terv
- Kiviteli terv
A mintegy 500 km hosszú – Tunézia és Líbia területén húzódó – vonal része az Észak-Afrikát átfogó vasútvonalnak. A tervezett normálnyomtávú vonal a kezdeti szakaszon (Sfax és Gabes között) a meglevő keskenynyomtávú vasút nyomvonalán halad, hogy a megművelt mezőgazdasági területekből minél kevesebbet vegyen igénybe.
A tervezett vonal a Gabes-i ipartelepeknél kapcsolatot teremt a keskeny nyomközű vasúttal és iparvágányokkal. Az ezt követő mintegy 100 km hosszú hegyi szakasz több észak-déli irányú állandó és időszakos vízfolyást keresztez. Medenin – az ősi berber település – után hosszabb síkvidéki szakasz következik, majd dombos vidéken, (Ras Jedir határállomásnál) érkezik a vonal Líbiába, ahol sík területen haladva éri el a fővárost, Tripolit.
A vasúti pálya vonalvezetése, továbbá al- és felépítménye az UIC ajánlásokban foglaltak figyelembevételével készült, a terveket a helyi hatóságok jóváhagyták. A vasúttervekkel együtt – többek között – vízépítési, magasépítési, elektromos energia ellátási, felsővezetéki, biztosítóberendezési és távközlési szakági tervek is készültek.