Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Budapest Főváros Önkormányzata, Budapesti Közlekedési Vállalat

Év:1994

Árbevétel:

Letöltés:A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Technikai adatok:

A tervezett korszerűsítés hossza: 2,5 km kétvágányú pálya

Kitérők száma: 2 csoport

Átépítésre kerülő állomások száma: 3 db

Szolgáltatások:

- Geodézia

- Engedélyezési terv

- Tender terv

- Kiviteli tervek:

- pályatervek

- felépítményi tervek

- vágánykapcsolat tervek

A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Budapest első – 1896-ban átadott – földalatti vasútja ma 4,4 km hosszú, ebből a 3,2 km-es kezdeti szakaszon az eredeti alagútszelvényben halad a pálya. Az első 677 m hosszú szakasz régi keresztaljas zúzottkőágyazatos pályáját 1973-ban ragasztot felépítményűre építették át. A második – 2,5 km hosszú – vonalszakaszon jelenleg is 34,5 kg-os felépítmény, faalj és zúzottkő ágyazat található, s a pályavíztelenítést az alagút beton alaptestében található résekkel ellátott vízelvezető csatorna biztosítja. Az alagútba az állomásokon át bejutó por és talajvíz által bevitt finom homok az ágyazatot mára már összecementálta, a csatornaréseket jórészt eltömte. Az elhasználódott felépítményt korszerűbbre kell cserélni, mellyel összhangban a megfelelő vízelveztés is megoldható.

A vasbetonlemezre leerősített zúzottkőágyazat néküli ragasztott –poliuretán alátétlemez, valamint a méretezett leszorító rugó alkalmazásával tervezett – alacsonyabb önrezgésszámú felépítmény a csendesebb üzemmódot biztosítja az alagútban. A felépítmény cserével együtt épül egy új kitérő-kapcsolat is, mely lehetővé teszi baleset vagy üzemzavar esetén a földalatti részleges üzemeltetését. E tervekkel együtt a teljes vonal energiaellátási és három állomás építészeti tervei is elkészültek.

Aktualitások

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt várható befejezési dátuma: 2020.01.31.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Kutatók Éjszakája 2019

A Kutatók Éjszakája 2005 óta megrendezésre kerülő, Európa-szerte szervezett ingyenes szakmai programsorozat, mely célja a tudomány és a különböző kutatási területek népszerűsítése.

Bővebben

Szkennelés a levegőből, avagy a RUIDE UAV Nap

2019. szeptember 13.-án pénteken került megrendezésre a RUIDE UAV Nap, Székesfehérváron. Az eseménynek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézete adott otthont.

Cégünket Szászvári János irodavezető helyettes, Pintér László, Csabai Tamás és Stenzel Sándor geodéták képviselték.
A konferenciát nagy érdeklődés övezte, több mint 135 látogató volt kíváncsi a drónok világára, valamint a kínai RUIDE gyártó legújabb technológiáira.

Bővebben

Projektjeink

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Budapest – Esztergom villamosítása

Az esztergomi vasútvonal építése még a XIX. században kezdődött, eredetileg Helyi Érdekű Vasútnak szánták. A vasútvonal elsődleges célja a budapesti gyárak és lakosság szénnel való ellátása volt. A XX. században a szénbányászat visszaesett valamint a környező települések ugrásszerű növekedésnek indultak. A teherforgalom szerepét átvette az elővárosi személyforgalom.

Bővebben

KIS HÍD, NAGY BÁTORSÁG, JOBB SZERKEZET AZ ÁRPÁD HÍD, MARGITSZIGETI LEHAJTÓ, EGYENES ÁGÁNAK FELÚJÍTÁSA

Bödecs Zoltán Uvaterv Zrt. Híd- és szerkezettervező iroda, irányító tervező

ÖSSZEFOGLALÁS

Egy 65 éves szerkezet felújítási tervezése és során olyan kedvezőtlen megoldást találtunk amely megszüntetése célszerűnek látszott. Egy ilyen megoldás megvalósítása azonban messze túlmutat egy egyszerű felújítási munka elvégzésén. Szerencsére a Tulajdonos - Beruházó partner volt abban, hogy a probléma gyökerét megragadva további évtizedekre tudjuk kitolni a szerkezet szolgálati idejét.

Bővebben

Print