Vasúttervezés

iso 9001

iso 14001

Minősített NATO

A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Vissza

Helyszín:

Megbízó:Budapest Főváros Önkormányzata, Budapesti Közlekedési Vállalat

Év:1994

Árbevétel:

Letöltés:A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Technikai adatok:

A tervezett korszerűsítés hossza: 2,5 km kétvágányú pálya

Kitérők száma: 2 csoport

Átépítésre kerülő állomások száma: 3 db

Szolgáltatások:

- Geodézia

- Engedélyezési terv

- Tender terv

- Kiviteli tervek:

- pályatervek

- felépítményi tervek

- vágánykapcsolat tervek

A MILLENIUMI FÖLDALATTI VASÚT RÉSZLEGES FELÚJÍTÁSA

Budapest első – 1896-ban átadott – földalatti vasútja ma 4,4 km hosszú, ebből a 3,2 km-es kezdeti szakaszon az eredeti alagútszelvényben halad a pálya. Az első 677 m hosszú szakasz régi keresztaljas zúzottkőágyazatos pályáját 1973-ban ragasztot felépítményűre építették át. A második – 2,5 km hosszú – vonalszakaszon jelenleg is 34,5 kg-os felépítmény, faalj és zúzottkő ágyazat található, s a pályavíztelenítést az alagút beton alaptestében található résekkel ellátott vízelvezető csatorna biztosítja. Az alagútba az állomásokon át bejutó por és talajvíz által bevitt finom homok az ágyazatot mára már összecementálta, a csatornaréseket jórészt eltömte. Az elhasználódott felépítményt korszerűbbre kell cserélni, mellyel összhangban a megfelelő vízelveztés is megoldható.

A vasbetonlemezre leerősített zúzottkőágyazat néküli ragasztott –poliuretán alátétlemez, valamint a méretezett leszorító rugó alkalmazásával tervezett – alacsonyabb önrezgésszámú felépítmény a csendesebb üzemmódot biztosítja az alagútban. A felépítmény cserével együtt épül egy új kitérő-kapcsolat is, mely lehetővé teszi baleset vagy üzemzavar esetén a földalatti részleges üzemeltetését. E tervekkel együtt a teljes vonal energiaellátási és három állomás építészeti tervei is elkészültek.

Aktualitások

Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben

2021. november 11-12.-én került sor a Térinformatikai Konferenciára. Az idén immár 12. alkalommal megrendezett, szakkiállítással egybekötött szakmai eseménysorozatnak hagyományosan a Debreceni Egyetem adott otthont.

Cégünket Stenzel Sándor, a Geodéziai s Ingatlanrendezési Iroda, Térszkennelési és BIM Szakosztályának vezetője képviselte. Kollégánk a 12. (Térinformatikai adatgyűjtés és –nyilvántartás) szekcióban tartott előadást „Geodéziai ellenőrzések az M44 Tisza-híd kivitelezési munkálatai közben” címmel.

Bővebben

A középfokú földmérő szakmai képzésekről röviden

Hazánkban öt középfokú intézményben képeznek földmérő, földügyi és térinformatikai technikusokat.
Az alábbi videó ezeket mutatja be két percben.

Bővebben

Projektjeink

Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése

Kedvezményezett neve: UVATERV Út-, Vasúttervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Projekt címe: Felhajlított pászmavezetéssel készülő nagyteljesítményű, tartós normál és könnyűbetonból készülő híd-gerendacsalád fejlesztése
Szerződött támogatás összege: 299 186 917 Ft
Támogatás mértéke: 58,752986%
Projekt befejezési dátuma: 2020.08.12.
Projekt azonosító száma: VEKOP-2.1.1-15-2016-00175

Bővebben

Igazi hídkülönlegesség a Tisza felett

Az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt útvonalán impozáns megjelenéssel és méretekkel bíró, új Tisza-híd épül.

Bővebben

Békéscsabai Földmérő Napok

2018. november 21-22.-én került megrendezésre a Békéscsabai Földmérő Napok.

        A Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság (MFTTT), a Békés Megyei Kormányhivatal, és a Békés Megyei Mérnöki Kamara közös rendezvényén kollégánk, Stenzel Sándor is tartott előadást, "3D-technológiák alkalmazása az UVATERV Zrt. geodéziai megoldásaiban" címmel.

Bővebben

Print